C# Sagor och fasa

Redaktör
Ponny
C# Sagor och fasa

B kom och gick på en dag. Roligt, för det innebär ju att vi redan nu ska spika C-spelet. Den här gången skiner min kärlek för den japanska sagofabriken igenom, men det lämnas också plats åt en betydligt mörkare berättelse.

Det ska sägas att jag faktiskt spelat Chrono Trigger men det är många, många år sedan sist. Och den här gången gäller det DS-utgåvan.

Som sig bör och som vanligt är det ni som avgör vilket spel det blir genom att rösta i kommentarstråden. Gör det innan midnatt.

[ia=29306; large]
"C"ensationella spel?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
C# Sagor och fasa

C#=Db!

Skägg.
10 Chambers

Skulle spela det första Call of Duty över den där japanmixen.


signatur
Medlem

Call of Cthulhu! Ett av mina absoluta favoritspel, trots sina små problem ibland. Det spel som fick mig in på skräckgenren skulle jag tro.

Medlem

Håller själv på med Chrono Trigger just nu, väldigt mysigt spel så det menar jag att du borde välja!

Call of Cthulhu! Om du inte spelat det tidigare så har du något extraordinärt att vänta. Crono trigger är mysigt jovisst, men det är så weeboofierat :p.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Call of Cthulhu! Chrono Trigger är underbart men... är det inte roligare att spela något man aldrig lirat förut ;)?

Medlem

Call of the Chocobo's Chrono Defenders!

Medlem

Du har ju missat skräckspelens 'C', "Clive Barker's Undying"!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Du spelar Call of Cthulhu. Nu vet du.

Redaktör
Ponny
Skrivet av jonis:

Du har ju missat skräckspelens 'C', "Clive Barker's Undying"!

Jo, men regeln är att välja och frossa bland spelen jag har, så Clive får vänta.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jakob Svärd:

Du spelar Call of Cthulhu. Nu vet du.

I sure vet! Cthulhu ser ut att gå mot en promenadseger.


signatur

En Bamseponny av folket

Chrono Trigger är ju ett av tidernas bästa spel, men har du redan spelat det så kan du ju lika gärna köra på Cthulhu. De övriga två borde du aldrig spela.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av jonis:

Du har ju missat skräckspelens 'C', "Clive Barker's Undying"!

Jo, men regeln är att välja och frossa bland spelen jag har, så Clive får vänta.

Ah! Då så. Call of Cthulhu i så fall.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Call of Cthulhu!

Medlem

Älskar din idé och funderar på att själv göra en resa mellan A-Z på blandade plattformar.

1
Skriv svar