Lostprophets - Burn Burn

Medlem
Lostprophets - Burn Burn

Min första kontakt med Walesgruppen Lostprophets var i Need for Speed: Underground, där deras låt "Ride" medverkade i spelets eminenta soundtrack. Jag tog snabbt reda på vilka de var och köpte låtens album "Start Something" (2004) och hade ingen aning om hur bra det var. På den tiden var jag, som alla andra från mitt år, i rebellåldern. Så man kan säga att Lostprophets blev en del av min uppväxt, den släpptes helt i rätt tid. Nu i efterhand lyssnar jag inte så mycket på dom, deras nya album är lite mer hippa och populärt-influerade för min smak, men de två första håller jag fortfarande kära.
Sångaren Ian Watkins lever mer eller mindre på sitt utseende, för han backas upp av kompetens, flera klasser upp. Jamie Oliver (Synth, Scratch, Sampling och backupsång) är för det första bättre än Ian på att både sjunga och skrika, och han tillför dessutom pricken över i:et för bandets sound, som de införde med "Start Something". Mike Lewis (Gitarr), Lee Gaze (Lead gitarr) och Stuart Richardson (Bas) bildar det grymma kompet, och skriver de tungaste grejerna.

Burn Burn.

#blogg

Medlem
Lostprophets - Burn Burn

Hehe, minns att den där låten spelades på MTV för en jäkla massa år sen.
Kolla upp The Blackout om du inte hört dom, finns på spotify. Påminner rätt mycket om Lostprophets.

Medlem

Tack för tipset! The Blackout var inte dåliga alls. Och ja, på Lostprophets storhetstid var det en "boom" med snarlika artister på MTV; Lostprophets, Linkin Park, Limp Bizkit, Hot Action Cops, Jimmy Eat World, 30 Seconds To Mars, Hoobastank med flera.

Trummorna påminde mig lite om "Green Day", och refrängerna som Liverpools hejarklacksledare


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Roligt att du säger det, för de har mycket "hockeykör" i sina produktioner. Men borde det inte vara Liverpools tunnelbansresenärer? "Burn Burn, the station"

Skägg.
10 Chambers

Jag har nog aldrig kopplat ihop Jimmy Eat World med dessa, å andra sidan har jag aldrig aktivt lyssnat på Lost Prophets. Trevliga!

Strung Out kan rekommenders, lite snabbare men samma "era".


signatur
Medlem

Ja, Lostprophets är lite nostalgiminnen för mig också, men dåliga är de inte.

Ska kolla upp Strung Out. Tack!

1
Skriv svar