Nintendo-sessorna

Redaktör
Ponny
Nintendo-sessorna

Det sa bara "tjoff" så var Super Mario Bros. avklarat. Men när jag stod mittemot Peach kunde jag inte låta bli att tänka på hennes – och Daisys – betydligt mer vågade 2000-tal. Det var längesedan de enbart var fångade i slott eller på toppen av byggarbetsplatser. 2011-års Nintendo-sessor spelar golf, tennis, kör gokarts och partajar med Mario.

Men samtidigt som de har tuffat till sig har deras klädstil gått från "more" till "less". Om det är på grund av en världsomspännande sexfixering eller ett tecken på tjejernas självständighet ska vi låta vara osagt. Men vi kan slå fast att Peach och Daisy har gjort revolt mot sina hjälplösa bakgrunder – på fler än ett sätt.

[ia=29389; large]
Nya tider i Svampriket.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Nintendo-sessorna

Förstår inte hur/varför "Självständighet" framställs i spel/media som mindre kläder. För någonstans fick någon/några uppdraget att transformera 8-bit och 20 polygoner till dagens HD grafik.
Question is: "Who! designed this?"


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Antagligen känner man sig JÄTTEsjälvständig om man går till närköpet helt naken. Men jag vill inte.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar