Jag överlevde Fight Club!

Flakmonkey
Jag överlevde Fight Club!

Just nu går jag inte i särskilt många knop, men det är okej för ikväll har jag överlevt mitt livs första fight club. Nu är det inte lika dramatiskt som i den kultförklarade filmen som ju för övrigt tycks ha skapat ett manligt kroppsideal som aldrig tycks dö ut. Här handlar det nämligen om kampsportsträning efter jobbet som leds av min chef som är en jävel på det där med att slå och sparka.

Originalet är "en aning" våldsammare...

Själv är jag löjligt dålig eftersom jag aldrig tränat något som ens kan liknas vid kampsport i hela mitt liv. Visst jag orkar slå och sparka tack vare min vanliga träning men tekniken är kass, jag är smidig som ett kylskåp och min kropp är inte härdad för fem öre. Man måste ju dock börja någonstans och såhär några timmar efter känns det verkligen som något jag kommer löra regelbundet. Alltid kul att variera sin träning och känns verkligen som att det här kan ge väldigt mycket som jag kanske inte får från annan träning som smidighet och kroppskontroll. Sen var det ju förbannat kul att slå och sparkas lite också

Något som jag däremot störde mig enorm på var min bräcklighet. Dels fick jag ont i ena handleden av att slå (förmodligen pga kass teknik) och sen gjorde det rejölt ont när jag skulle ta emot sparkarna. Trots ett tjockt skydd gnällde jag som en fjolla när de med lite erfarenhet drog in sina sparkar. Men det är ju bara något jag får härda bort. Får göra som Jean Claude i Kickboxer när han sparkade på en palm och tänka på det min storebror lärde mig när jag gnällde när han slog mig: "Smärta är vekhet som lämnar kroppen!"

Så nu är jag fantastiskt trött men på ett sånt där skönt sätt. Sedan jag kom hem från jobbet har jag bara fått i mig veckans kebabsallad, satt på sändningen från kvällens Champions League och svidat om till mjukisbrallorna. Mer orkar jag nämligen inte efter en morgonpass på friskis, ett relativt hektisk arbetsdag och sen fight club på det. Känns faktiskt otroligt skönt och välförtjänt att bara inte göra någonting. Eller jo jag ska nog ta mig lite cola light och en bit Lindt Sea Salt-choklad, det är jag värd ikväll tycker jag

#blogg

Jag överlevde Fighht Club!

Det finns inget bättre än att slå på folk lite då och då...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Pansarknekt

Du får bli grym o ge tibaks för gammal när det gäller brorsan ;). Choklad med salt i, kan det va nåt?


signatur

Ooooh the drama!

Flakmonkey

Hehe kanske skulle jag ge igen men jag är en enormt fredlig person, förstår i te hur så många hamnar i bråk när de är ute tex. Akdrig ens varit i närheten av det... Men men choklad och salt-kombon var jag också tveksam till men dunmåste bara testa, grymt gott!

1
Skriv svar