Peggle-maraton

Flakmonkey
Peggle-maraton

Inledde dagen med att köpa iPad-varianten av PopCaps #Peggle och har nu efter en dags slit(?) lyckats ta mig igenom hela kampanjen. Det har inte varit någon dans på rosor hela vägen igenom men precis som PopCaps andra titlar är det närmast läskigt beroendeframkallande och kanske framförallt precis lagom lättsamt. Kan ju nämligen inte påstå att det kräver särskilt mycket sinnesnärvaro eller koncentration vilket gör att det lämpar sig perfekt en dag som denna då jag spenderat i princip hela min vakna tid sittandes i TV-soffan tittandes på sport av olika slag.

[ia=29506; large]
Men men, kul var det i varje fall och jag kommer definitivt ha "Ode to Joy" i huvudet en tid framöver tack vara spelet. Genialiskt att ha den som soundtrack när du klarar en bana, speciellt i kombination med dem härliga regnbågen. Det passar verkligen spelet som handen i handsken och vittnar om en av PopCaps styrkor - deras visuella och audiella stil. Nu har jag visserligen inte spelat alla deras titlar, men de jag testat har haft underbar design. Inte tekniskt avancerat, men extremt charmigt. Det är svårt att inte bli glad när man ser den och det gäller passande nog även deras spelen och så mycket mer än så kan man väl ändå inte begära?

#blogg

1
Skriv svar