Stoopid computah

Medlem
Stoopid computah

Vilken sugig dag det är. Inget går som jag vill, varken hjärna, kropp eller själ. Kanske extra mycket kaffe råder bot på skiten.

Börjar att plugga på måndag. Utbildningen kräver att man har en bärbar dator. Så jag tänkte idag "OK, jag använder Fredriks bärbara Acer som är fyra år gammal". Som även fattas tangenter. Tänkte att datorn rimligtvis borde gå snabbare om man installerade Windows XP på den, istället för Vista. Men bara strul allt ihop, datorn säger att den inte har en hårddisk (lol på den). Så jag funderar allvarligt på att fixa en ny och delbetala ett halvår.

Till råga på allt, så har jag en insättningsperiod av Sertralin. Vilket jag nu har haft väldigt länge, men ibland behöver dosen höjas, vilket innebär flera insättningar. Sertralin är kort och gott antidepressiva. Dock ironiskt att man då får extra ångest under insättningsperioderna. Usch.

Nej, what to do, what to do. Vissa dagar borde man bara gå och lägga sig. Men får kanske gå ut en runda istället. Kram och hej.

#blogg

Stoopid computah

Tvångsmata datorn med Sertralin.

Håll ut Simon, snart är det oktober! årets näst bästa månad, efter December


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Satan vad tiden går snabbt. Måste beställa tågbiljetter till Skåneland över jul. Daemn. Men jag ska mata datorn med tabletter, den verkar behöva höja sin serotoninhalt.

Medlem

Sertralin använde jag i cirka 2 år pga panikångest. Insättningsperioden är inte rolig, usch. Känns otroligt skönt att klara mig utan medicin numera. Kämpa på !

Medlem

Tack ablack, jag tar det mot depression/ocd. Det störiga är att man ibland måste höja dosen för att det ska göra någon nytta, och jag vet inte var min nivå ligger. Så måste då höja den med en halvtablett per vecka, vilket gör att man är inne i insättning alldeles för lång tid, enligt mig. Vet dessutom inte hur länge, eftersom man kanske behöver öka till fyra tabletter hos vissa personer. Blä. Men tack för stödet.

Medlem

Ah, jobbigt... Datorer är onda.

1
Skriv svar