Iphone 4 eller Galaxy S2?

Skägg.
10 Chambers
Iphone 4 eller Galaxy S2?

Min gamla Iphone 3G är permanent pensionerad och jag har väntat länge på att en ny Apple-lur ska lanseras så att Iphone 4 blir billigare. Eftersom det fortfarande är minst två veckor bort och jag börjar få allvarlig smartlursabstinens har jag börjat snegla på Samsung Galaxy S2 istället. En mobil som på pappret är lika kraftfull som 4S men till ett lägre pris än den stundande lillebrodern.

[ia=409350] [ia=409348]

Med Android på jobbtelefonen och efter att ha testat Xperia Play ser jag både för och nackdelar mellan det och IOS. Det senare är smäckrare, mer strömlinjeformat och har (faktiskt) bättre utbud på appar. Jag gillar dock Widgets i Googles system, och de mer logiska stegen mellan applikationer. Klickar jag på en länk i ett mail kan jag backa tillbaka till mailet, behöver inte stänga ner webbläsaren och sedan öppna mailen igen. Fördelar och nackdelar, som sagt.

Vad ska jag välja?

#blogg


signatur
Medlem
Iphone 4 eller Galaxy S2?

Har aldrig ägt en "Smartphone" men skulle jag köpa en idag hade det nog blivit en Samsung!

Vet inte direkt varför, känns bara mer rätt, för mig

Medlem

iPhone!! Helt klart. Med iOS 5 (som kom igår) har det till och med blivit (om möjligt) ännu bättre!

Medlem

Tror knappast inte iphone 4 blir biligare när 4S kommer då Apple produkter nästan aldrig blir biligare

dock kanske den blir biligare med ett abonomang. Dock om du ska köpa den kontant lär den inte sjunka i pris


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Jag kommer aldrig kunna säga vad du ska välja men personligen har jag kört med Android-lur ett bra tag nu och jag är supernöjd. Resten av min familj kör med iPhone och i slutändan föredrar jag nog Android med motiveringen att möjligheterna att modifiera och ändra precis vad du vill och kan är rätt trevliga. Men samtidigt går det ej att bortse från att iPhone funkar flawless även för den mindre teknikintresserade (Källa: Min kära mor ).

Lycka till att välja!

Medlem

Jag har bara en Iphone 3G, har dock testat kompisars Iphone 4 osv. Har också testat en polares Galaxy S2. Jag ska snart slänga ut mitt skräp Iphone 3G och för min del blir det en Galaxy S2. Sjukt mycket häftigare och bättre telefon i mina ögon.

Skägg.
10 Chambers

Det är med abonnemang jag ska köpa, och tidigare har de gamla modellerna sjunkigt i pris när nya lanserats.

Ni som har Android, stör ni inte er på det sämre utbudet appar?


signatur
Medlem

nej störs inte alls, då det finns så mycket skit appar på apple ändå så :P, har kört med galaxy s ett bra tag och starkaste sidan är ju klart att man kan göra precis vad man vill med den genom att anpassa efter sina behov


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem

Alltid S2, köpte min vid release, finns inte en stund jag ångrar mig (bytte från en HTC Hero så det är iof inte rättvist att se det så)

Medlem

iFån 4Ess är ett skämt! Varför betala mer för en telefån med mindre skärm, väger mer samt är tjockare? Gå på Samsungen, men orkar du vänta en månad så kan du spana in denna!

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-nexus-prime-leaks-loo...

Medlem

Om du redan har kört Android och iOS så vet du väl vilket du tycker är bäst?

Tycker det låter som du egentligen tycker iOS är bättre (eller iaf. att de appar du vill ha finns där) men så är det ju det där med att kunna köra GTA III på mobilen

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jurgen:

Om du redan har kört Android och iOS så vet du väl vilket du tycker är bäst?

Tycker det låter som du egentligen tycker iOS är bättre (eller iaf. att de appar du vill ha finns där) men så är det ju det där med att kunna köra GTA III på mobilen

Ja, jag föredrar nog IOS, samtidigt som Android gör vissa saker smartare. Samtidigt är jag rationell och ser mer prestanda för pengarna på S2.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jurgen:

Om du redan har kört Android och iOS så vet du väl vilket du tycker är bäst?

Tycker det låter som du egentligen tycker iOS är bättre (eller iaf. att de appar du vill ha finns där) men så är det ju det där med att kunna köra GTA III på mobilen

Ja, jag föredrar nog IOS, samtidigt som Android gör vissa saker smartare. Samtidigt är jag rationell och ser mer prestanda för pengarna på S2.

Jo själv köpte jag en Andoid då jag tyckte en iPhone var för dyr och jag ännu inte har fastnat så hårt i app-träsket. Men å andra sidan om man verkligen trivs med iOS så kan jag nog tycka det är värt de extra pengarna för en manick man har med sig 24/7 och kommer använda i flera år.

Flakmonkey

Vill du så kan du ju köpa en Galaxy S2 och lägga på en rom som gör att det ser ut som iPhone-guit... dock kan du ju aldrig göra det omvända, vilket är anledningen till att jag föredrar Android ^^

Medlem
Skrivet av BeeJac:

iFån 4Ess är ett skämt! Varför betala mer för en telefån med mindre skärm, väger mer samt är tjockare? Gå på Samsungen, men orkar du vänta en månad så kan du spana in denna!

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-nexus-prime-leaks-loo...

Nexus Prime må ha snabbare CPU än både S2 och 4S, 1.8Ghz dualcore är senaste ryktet, men tänk då också på att den har högre upplösning, så den lär prestera likvärdigt som S2an i slutändan.

Bättre prestanda kvittar dessutom då Android än så länge är dåligt optimerat, så för ett köp av en S2 eller Nexus Prime så bör man avvakta och se hur mycket ICS kommer åtgärda. IOS är betydligt bättre optimerat, och 4S slår S2 när det kommer till realtidsprestanda, fast den är 400MHz långsammare än S2 på papperet, mycket förmodligen tack vare optimeringarna i IOS.

Anandtech publicerade rätt nyligen ett prestandatest på Iphone 4S
http://www.anandtech.com/show/4951/iphone-4s-preliminary-benc...

Medlem

Testade nya Windows Mango ruskigt snabbt! Inväntar nokias kommande modeller

Medlem

Galaxy S2, släng in MIUI

MFZ
Medlem

I4


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är med abonnemang jag ska köpa, och tidigare har de gamla modellerna sjunkigt i pris när nya lanserats.

Ni som har Android, stör ni inte er på det sämre utbudet appar?

Jag har aldrig märkt att det saknas appar jag vill ha.
Jag gillar Android just för att jag kan ändra allt jag vill ändra, det får den att kännas mer personlig än en Iphone.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=hVU84J1ShSQ

Kör med denna fina app! på min HTC Desire HD!
ÄlskarT!

MFZ
Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är med abonnemang jag ska köpa, och tidigare har de gamla modellerna sjunkigt i pris när nya lanserats.

Ni som har Android, stör ni inte er på det sämre utbudet appar?

Jag har aldrig märkt att det saknas appar jag vill ha.
Jag gillar Android just för att jag kan ändra allt jag vill ändra, det får den att kännas mer personlig än en Iphone.

iphone behöver man inte ändra nått på, allt ligger bra som det är sen om det är personligt eller inte är skitsamma. jag är mer intresserad av att den fungerar optimalt och utan massa sega UI's (som typ alla androidlurar jag kollat på lider av).

hur många ere som tex gnäller över att windows är hyffsat statiskt (såvida man inte kör fulhacks).

ios5 är förövrigt grymt nice (än så länge).


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är med abonnemang jag ska köpa, och tidigare har de gamla modellerna sjunkigt i pris när nya lanserats.

Ni som har Android, stör ni inte er på det sämre utbudet appar?

Jag har aldrig märkt att det saknas appar jag vill ha.
Jag gillar Android just för att jag kan ändra allt jag vill ändra, det får den att kännas mer personlig än en Iphone.

iphone behöver man inte ändra nått på, allt ligger bra som det är sen om det är personligt eller inte är skitsamma. jag är mer intresserad av att den fungerar optimalt och utan massa sega UI's (som typ alla androidlurar jag kollat på lider av).

hur många ere som tex gnäller över att windows är hyffsat statiskt (såvida man inte kör fulhacks).

ios5 är förövrigt grymt nice (än så länge).

Som sagt, det är ju upp till var och en. Personligen tycker jag att IOS är tråkigt. Visst att man kan nöja sig med att inte ändra något, men om man nu får chansen att få det precis som man vill ha det så är det ju klart att man tar den.
Jag har en Samsung Galaxy S2 och är sjukt nöjd. Jag har inga roms. Om du nu skaffar en Android så rekommenderar jag dig att ladda ner SwiftKey X, jag förstår inte hur jag klarade mig utan det så länge hehe.

Medlem

Android alla gånger i min mening. Tycker att allt är mycket smartare gjort i android än i iOS. Sen är priset för mig viktigare än någon flashig glaslucka som inte ens går ta väck för att byta batteri/minneskort(som förövrigt inte ens går att montera).


signatur
MFZ
Medlem
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Sheikh Plisken:
Skrivet av Svanberg:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Det är med abonnemang jag ska köpa, och tidigare har de gamla modellerna sjunkigt i pris när nya lanserats.

Ni som har Android, stör ni inte er på det sämre utbudet appar?

Jag har aldrig märkt att det saknas appar jag vill ha.
Jag gillar Android just för att jag kan ändra allt jag vill ändra, det får den att kännas mer personlig än en Iphone.

iphone behöver man inte ändra nått på, allt ligger bra som det är sen om det är personligt eller inte är skitsamma. jag är mer intresserad av att den fungerar optimalt och utan massa sega UI's (som typ alla androidlurar jag kollat på lider av).

hur många ere som tex gnäller över att windows är hyffsat statiskt (såvida man inte kör fulhacks).

ios5 är förövrigt grymt nice (än så länge).

Som sagt, det är ju upp till var och en. Personligen tycker jag att IOS är tråkigt. Visst att man kan nöja sig med att inte ändra något, men om man nu får chansen att få det precis som man vill ha det så är det ju klart att man tar den.
Jag har en Samsung Galaxy S2 och är sjukt nöjd. Jag har inga roms. Om du nu skaffar en Android så rekommenderar jag dig att ladda ner SwiftKey X, jag förstår inte hur jag klarade mig utan det så länge hehe.

är man kinkig så finns det ju alltid jailbreak.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag säger såhär, med mycket erfarenhet från iOS, Android och även WP7. Jag står inte ut med android privat och har en iPhone4 själv. Let's face it, allt bara fungerar till skillnad från en öppnare men tyvärr rejält buggiga misär som Androidsfären erbjuder.

De flesta i min omkrets är förvånade över att JAG kör Apple, men det är en sak att propagera för öppenhet i datorvärlden och en helt annat i en mobiltelefon. Den senare ska bara fungera!

Samsung Galaxy SII är dock en suverän telefon och om den funnits med WP7.5 så skulle jag tveklöst rekommenderat den, dock inte med Android.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

S2 lätt! Har haft både iphone 4, 3gs & nu en S2. Tycker inte att utbudet av appar på andriod är så dåligt & de kommer ju mer & mer hela tiden. Finns inget som spöar iphonens touch skärm dock. Men s2an är bra nära & fungerar fint ändå. Man slipper det där jäkla itunes med s2an också. Går ju jailbreaka ifånen, men det är inte säkert att man vill hålla på med sånt!?

Jag skippar HTC nästa omgång och kör med "Samsung Galaxy Note", för jag saknar att leka med en penna och kladda på mobilen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Retina-skärmen är riktigt tung och IOS 5 verkar helt okej. Galaxy S2 har också en bra skärm och är väl en bra mobil, men lite klumpig?

Medlem

Kör Själv med en 3GS ska byta upp mig till en 4s. Och med nya IOS 5 så är ju allt sjukt bra!

Sen säger väl detta en del
http://www.sweclockers.com/nyhet/14588-apple-iphone-4s-i-pres...

Medlem

Jag jobbar för ett telefonföretag, säger inte vilket Men jag jobbade under sommaren på tekniksupport och 85% av alla som har problem med täckning och brutna samtal kör iPhone 4, så enligt min erfarenhet så är det mycket mer problem med iphone än androidbaserade telefoner, om man räknar bort SE, som inte gjort en bra lur sen 90-talet. Nu är det ju VÄLDIGT många som har just iphone men 85% av alla mobiler är det ju inte. Men det finns många som inte märker av deras felaktiga antenn också, så det är ett svårt val. När det gäller appar... spelar det någon roll om det finns 300 000 appar eller 800 000??? de man behöver finns till båda systemen, så det är igentligen bara smaksak. Om man inte har ngot emot att betala dyraste möjliga pris för 13 månader gammal teknik såklart (iphone)

12
Skriv svar