Stevie Wonder - Superstition

Medlem
Stevie Wonder - Superstition

Stevie Wonder, the one and only. Förgyller vilken lördagnatt som helst, och med sina 21 Grammysar, över 100 miljoner sålda album och sin Oscarsstatyett så är det inte så svårt att förstå varför det svänger så oerhört. Det sägs att kärleken är blind, och det verkar musiken också vara, om ni ursäktar en dålig ordvits. Med Ray Charles som en uppenbar förebild har han vunnit många öron hjärtan i världen, den glade mannen från Saginaw i Michigan tillsammans med det legendariska skivbolaget Motown Records. Inte nog med att han är en enorm låtskrivare, han är också en multi-instrumentalist, och spelade in två album helt själv. Superstition, från albumet "Talking Book" (1972) skrevs av Stevie när han var lika gammal som mig, och erbjöd den faktiskt till Jeff Beck, men producenten Berry Gordy tyckte att herr Wonder skulle spela in den först, och så blev det. Det välkända synthriffet i låten kommer från en Moog-synth med ett Clavinetsound, som mer eller mindre blev en ikon för synthljud framöver.

#blogg

KoP
Medlem
Stevie Wonder - Superstition

Jävligt bra. Ligger på min Top 50 lista. Detta, mina medmänniskor är riktiga musiker.

Medlem

tummen upp! Innervisions är den personliga favoriten!

Medlem

Nämen, jag tycks ha underskattat din musiksmak igen.
Stevie Wonder är väldigt bra, speciellt superstition.
Dock är min personliga favorit Sir Duke.
Blinda musiker är nog det mest fascinerande som finns. Både Stevie Wonder och Ray Charles.

Medlem

Thanks you guys. Fargo, jag är inte bunden till någon genre, och glöm inte Mats Öberg

Medlem

Kände inte till Mats (gjorde en snabb wikipedia-sökning). Ska nog kolla upp lite mer :).

Medlem

Gör dig inte till något besvär min vän, ett blogginlägg är på väg

1
Skriv svar