E# Uppvärmning inför Skyrim?

Redaktör
Ponny
E# Uppvärmning inför Skyrim?

Tiden går fort när man har roligt, och det har jag ju haft. Efter fyra spel i den legendariska alfabetsresan ligger snittbetyget på 3,5. Det är inte så dumt, men visst kan det bli bättre?

"E" bjuder på ett särskilt spel som jag gärna tar mig an innan Skyrim. Oblivion tillhör den där västerländska falangen av rpg som jag fortfarande är så vilsen i. Ni får komma ihåg att jag haft fullt upp med de österländska sagorna – en trend jag ämnar bryta. Det finns ju så mycket mer därute.

Men det tar absolut inte slut med Oblivion, med i leken finns också en restaurerad HD-version av en osannolik plattformshjälte, en bortglömd (gissar jag) pärla till PSP och ett av den här generationens mest älskade j-rpg. Det har inte varit många sådana, men känslan säger att Eternal Sonata kan ha något alldeles särskilt.

Som vanligt: rösta på er favorit innan midnatt genom att tjuta i kommentarsfältet.

[ia=456055 Resans femte spel ska utses.]

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
E# Uppvärmning inför Skyrim?

Självklart Earthworm Jim HD...
I vilket spel får du hoppa bungy-jump och krossa en gigantiskt snorloska mot en vägg, slunga iväg kossor med hjälp av kylskåp och jaga en psykiskt störd kråka genom maskhål i rymden!?

HILARIOUS säger jag! Spelet är ju genialiskt


signatur

no remorse

Medlem

Eftersom jag är en Bethesda -fanboy rakt igenom så måste jag ju säga Oblivion! No doubt!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Medlem

Oblivion.


signatur

"Never go to bed mad. Stay up and fight."

Oblivion var riktigt kul när det kom, men finns inte risken att du hinner tröttna lite på Elder Scrolls om du köttar igenom det just innan Skyrim kommer?

Eternal Sonata... Det bör ingen spela, någonsin. Vilket uselt skräpspel, synd på så mysig art direction.

*Sniff*...* sniff sniff*...Skyrim? , nehep, falskt alarm.

Värm upp med Exit, vet själv inte vad det är, blev nyfiken i en strut.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Svårt där mellan Oblivion, mitt favoritspel och Eternal Sonata som jag har varit intresserad av länge... Ta Eternal Sonata, du hinner leva i en Elder Scrolls-värld snart ska du se

Medlem

Eternal sonata ska du spela.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Eternal Sonata... Det bör ingen spela, någonsin. Vilket uselt skräpspel, synd på så mysig art direction.

Eternal Sonata är ett mysigt spel, oavsätt vad Herr S. Lind säger... Det är inte särskilt originellt varken i spel eller berättar -stil, men det har klart en övergripande mysighetsfaktor som du inte bör missa!

Tror nämnd person hade lite för höga förväntningar på detta och inte uppskattade spelet för vad det är. Det har trots allt PEGI 12 vilket jag också tror är den audiens spelet riktar sig egentligen till.

Redaktör
Ponny

*räknar, räknar, krafsar sig i huvudet*

Nu blev det lite svårt. Tre röster på Eternal Sonata och Oblivion (om Sebbz kommentar kan räknas som en röst, right?) Dessutom en på Morrowind... haum! Söndagens hjärnjympa har inletts.

...
...
...

Nä, ingen lösning i sikte.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar