Min porschetrio är äntligen komplett

Flakmonkey
Min porschetrio är äntligen komplett

Det har gått ett tag sedan jag började prenumerera på tidningen Gourmet för att få en trio Porscheknivar på köpet, nörmare bestämt sju månader. Till en början trodde jag att de skulle komma fort men efter att ha väntat i en dryg månad fick jag ett brev där utgivaren förklarade att det var svårt att få ut alla knivar eftersom efterfrågan bar stor. Jag skulle alltså inte räkna med att då dem än på ett tag.

Ett tag blev till fyra månader innan två av de tre knivarna anlände. Dessa har jag använt i princip dagligen och jag är mer än nöjd. Dock har det varit den kniven jag sett fram mest emot att få testa som dragit ut på tiden vilket har gjort mig en aning irriterad. Det kan jag dock sluta vara nu eftersom jag äntligen har fått den tredje kniven. Så nu har jag alltså en trio riktigt bra knivar och även om det givetvis inte är något som förändrar ens liv så blir det faktiskt roligare att laga mat med vettiga knivar

#blogg

Medlem
Min porchetrio är äntligen komplett


signatur
Medlem

porche? porque?
Porsche!
De där knivarna ser trevliga ut men varumärket är nog grejen med dem

Medlem

Själv så unnade jag mig en sylvass Victorinox förra veckan Snygg kniv!

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

porche? porque?
Porsche!
De där knivarna ser trevliga ut men varumärket är nog grejen med dem

Porsche gör grymt bra köksknivar, där är det inte bara varumärket!

Det är precis likadant med Peugeot, dom gör väldigt bra pepparkvarnar och är en av de större och finaste du köpa.


signatur
Flakmonkey

Sen är det väl kanske inte Porsche som gör knivarna i sig utan de sköter nog bara designen... bästa från två världar helt enkelt

Medlem

Precis, varumärket är grejen... siemens har tex en klockren brödrost som är lite extra dyr...varför? Porsche-design, den gör samma sak som andra kvalitetsprodukter men har ett namn som drar upp priset och upplevd exklusivitet en smula.

Det är troligen inte så att det är samma killar som designar motorerna eller annat på bilarna som gör de här produkterna

Medlem

Lustig notis: Fick precis lite spam om EXAKT de där knivarna

1
Skriv svar