Alla var där!

Medlem
Alla var där!

Gamex 2011 är över, och jag missade begivenheten. Spelbranschen, redaktionerna för PCG och FZ och en drös med andra var där. Och jag var... här. Igen... Skit också!

Förra året ville jag gå, men jag hade en liten och besvärlig dotter att se efter, och jag kunde inte med att lämpa över arbetet och den störda nattsömnen till frugan för en helg bara för att åka och roa mig med datorspel. Men i år är situationen annorlunda. Tösabiten är större och mindre svårhanterad, och jag tyckte jag kunde unna mig en gnutta nöje och mingel med andra spelare, så semester togs ut. Men ekonomin satte käppar i hjulet, och jag blev kvar hemma. Men tredje gången gillt, tror jag... Nästa år kommer jag, och då skall jävvlarimig inget stå i min väg! Kanske.

Så nu byggs förväntningarna till galna och omöjligt infribara nivåer. Jag kommer inte att bli nöjd med mindre än att jag värvas som spelutvecklare och manusförfattare till något stort programhus, och därmed vet jag redan ett år i förväg att mitt mässbesök kommer att bli en stor besvikelse. Men sånt händer... Ses där och då.

Kanske.

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar