Min 27" Übergamerskärm deluxe (minitest)

Testpilot
Min 27" Übergamerskärm deluxe (minitest)

Såå jäkla nöjd , den var dyr men vilket jäkla lyft!

För några år sen bytte jag från en 19" skärm som följt med nåt hempc paket , det var en bra skärm men då jag bytte till min 22" Viewsonic blev jag grymt chockad över hur klar bilden blev och hur ljusstark den nya skärmen var.

Nu har jag liknande känslor:

* Ljusstark som en sol , skalan på brightness går från 0-100 , jag har satt den på 9 ... yep NIO!
Dock finns det en ljussensor som funkar riktigt bra som känner av ljuset i rummet och sätter styrkan efter detta , har inte bestämt mig om jag ska köra på sensorn eller manuellt.

* Färger samt svärta är sjukt bra , finns en inställning för extra svärta , testat den i lite spel som RAGE , FEAR3, CRYSIS 2 och MW3.
Det gick fasen inte att ha extra svärtan påslagen för då är alla skuggor kolsvarta och man ser inte ett dugg och har inte en chans mot elaka fiender , spelen är ju gjorda efter att man faktiskt ser en bit in i de mörkare partierna.
Däremot är det grymt att ha det påslaget då man kör annat , svart blir kolsvart och det är man inte van vid.

* 120HZ , tog mig en stund innan jag förstod hur man ändrade , sen visade det sig att den DVI kabeln jag använde var icke DVI-D och slår man på 120HZ på en sån kabel blir det bara brus av allt , det var bara o krypa till korset och byta till den medföljande kabeln.

120HZ gör stor skillnad i spelen gällande "tearing" då man lirar , RAGE som har extrem tearing och andra grafikstrul minskade det exceptionellt och körde man med Vsync påslaget som det är tänkt märks det inget såklart men även med vsync off så fick man endast en liten rand med tear mot förut då man hade halva skärmen.
LIte osäker på om Vsynk följer skärmens synk även ovanför 60HZ på spel som bara har Vsynk ON/OFF

Modern Warfare 3 som jag började lira kampanjen på igår har fördedömligt Vsynk 60/100/120 att välja på vilket jag satte på 120 och sen har det varit hur smidigt som helst att lira.

Blir att testa mer hur Vsync on/off känns med skärmen framöver.

Slutsats: Ja skärmen är dyr , det man får extra mot billigare 120Hz skärmar är:
1: Designen
2: Färger och svärta
3: Rörelsesensor och ljussensor
4: Överlägsen 3D (enligt recensioner) , dock ej fungerande med Nvidias där får man köra i ett annat läge för att det skall fungera.

http://www.dustinhome.se/product/5010589666

Just nu : SKYRIM preloadat och klart - snälla fredag kom snart!

#blogg

1
Skriv svar