Guldtärningen 2011

Medlem
Guldtärningen 2011

http://i.imgur.com/BbGpg.jpg

För en tid sedan bad mina sponsorer WorldofBoardGames om att få min uppmärksamhet. Det gällde den utmärkelse som Leksaksbranschen varje år har delat ut sedan 2006 för "Årets Spel" och dessa titlar inom respektive av de fyra (tidigare endast tre) kategorierna får då äran att pryda sina omslag med "Guldtärningen". Vid denna tidpunkt började det nämligen tillkännages för distributörerna vilka spel som hade vunnit för i år och således ville personalen på WoBG gärna se hur jag satsade ett av mina avsnitt på att avhandla dessa vinnare, vilket jag förstås tog mig an med stor glädje och entusiasm.

Leveransen av spelen blev dock något försenad i och med att förpackningar skulle tryckas om med den gyllene tärningen på sitt omslag och därför är det förmodligen så att för många av er som läser detta redan är medvetna om vilka vinnarna är sedan någon vecka tillbaka, men förhoppningsvis går de flesta av er fortfarande endast i tankarna om att investera i något eller några av dessa spel och känner er nyfikna på huruvida dem gjort sig förtjänt av utmärkelsen "Årets Spel" i sin respektive kategori.

Och just därför presenterar jag nu det längsta avsnittet hitintills i ConraDargo Recenserar med en temaspecial på hela 40 minuter där jag går igenom alla fyra testvinnare vilka lyder som följer:

Årets Barnspel: Hit the Hat
Årets Familjespel: LEGO Champion
Årets Huvudbry: Boggle Flash
Årets Vuxenspel: Hollywood

Jag önskar er mycket nöje med veckans avsnitt av ConraDargo Recenserar som heter Guldtärningen 2011 - Temaspecial.

Och ni missar väl inte hur alla de spel som sponsras av WorldofBoardGames alltid säljes till kampanjpris (10% rabatt) under recensionsveckan? Detta gäller naturligtvis även för alla ovannämnda titlar!

#blogg

1
Skriv svar