Bättre fäkta än illa fly...

Medlem
Bättre fäkta än illa fly...

Så, då var två nya spel hemma på sin plats i hyllan, en guldig pappersförpackning innehållandes den där jävla kontrollen man måste ha för att spela spelet...visst hade jag kunnat köpt spelet och motion plus separat men hade ju missat soundtracket då...
399 spänn hade känts bättre i fickan än dom 7-800 som det blev nu istället för visso...
Hmm, inga nya vinterdäck i år heller...

Nåväl, redan suttit i strax över 4 timmar och pumpat förbi Skyview templet, ett förbannat fäktande blir det, har redan känningar i handleden... trodde jag var vältränad i den vid det här laget........
Mer fäktande blir det sen när man tar sig an Ezio och hans lilla äventyr, men måste nog spela igenom dom gamla spelen igen först.

Zelda var en bra överraskning, rysningarna kom till och med innan jag ens sett den gröna filuren på skärmen...
Visst önskar man ju ett mörkare spel men charmen är outstanding. Men inget känns än så länge lika episkt som att springa dom där sista stegen i Ganons Tower som man gjorde några år sedan. Designen är...klassisk wiistisk... men helt överlägsen allt jag sett på den lilla kraftmaskinen. Smart att man har suddat ut bakgrunden så det ser ut som en akvarellmålning ibland.
Motion plus då, jo det funkar och kontrollen är klockren men hade ju hellre haft en riktig kontroll... Men smarta lösningar som inte betyder att man behöver röra sig ur soffa och ha 5x5 m spelutrymme...

Vila i frid Lasse Brandeby...

#blogg

Bättre fäkta än illa fly...

Bättre att fly än att fäktas dåligt


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar