Spelat: LEGO Harry Potter Years 1-4

Medlem
Spelat: LEGO Harry Potter Years 1-4

Med en barnslig fascination för LEGO (världens bästa leksak!) och en fru som är ett stort Harry Potter-fan (pot head, eh?) så var det självklart för mig att köpa det här spelet. Jag tänkte att det skulle förena oss framför datorn, men trots lustiga och larviga animationer i ett småcharmigt spel så kan jag inte påstå att jag ryckts med i äventyret. Faktiskt tvivlar jag på att någon av oss kommer att vilja slutföra magilektionerna.

Det största problemet är att allt är snitslat, och det enda man behöver göra är att följa spökspåret som visar vart man ska gå. Någon gång ibland får man utföra någon unik handling beroende på vad situationen kräver, men det löser man snabbt med fixa-knappen. Och någon gång ibland får man vara snabb med att strida med monster, men mest går man omkring och samlar rikedomar bara.

Med mus och tangentbord är spelet dessutom rätt svårhanterat, men det kan man såklart avhjälpa med en handkontroll om man äger en sådan. Det blir lättare då, men ändå inte alldeles lätt.

Titeln antyder att en uppföljare är att vänta för de sista åren på Hogwarts, men jag tvivlar på att den kommer. Jag kan faktiskt inte tänka mig att någon som klarat spelet längtar efter mer och skulle köpa ett till med mer eller mindre likt innehåll. Och de som tröttnat redan innan slutet på första spelet (som jag) lär nog inte undra särskilt angeläget över huruvida andra hälften blir bättre än den första var.

Eftersom jag tror jag är cirka 25 år för gammal för det här och hur som helst inte har lust att klaga mer så låter jag detta vara nog. Jag rekommenderar riktigt LEGO i stället, det är roligare!

Betyg:

Smörgåstårta
Räkmacka
Ostfralla
Smörgås
Skorpa

#blogg


signatur

Last one to heaven is a loser!

1
Skriv svar