Skyrim-Modifikationer, del 2

Medlem
Skyrim-Modifikationer, del 2

Dags för del 2 utav "Skyrim-mods, om Boomer själv får välja". Finns inte mycket mer att säga, så jag tar och hoppar direkt till modifikationerna.

QD Inventory
Vi börjar med en mod som, jag tror, alla har längtat efter. Denna gör om menysystemet till något mycket smartare, och sorterar dina saker i en tabell istället för lista.

Detailed (human) Bodies
Denna modifikation hör till de resterande i XCE-serien som jag tipsade om förra gången och kan vara något för den som tycker om att springa runt naken.

Better Beast Races
Även denna är från XCE och ger Argonier och Khajiter ett upplyft.

Weapon Retexture Project - WRP
Denna mod är ett pågående projekt som är i ett väldigt tidigt stadium, men dess mål är att piffa upp alla vapen med högupplösta texturer som passar in i Skyrim-världen.

Mer tillkommer i framtiden.

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skyrim-Modifikationer, del 2

QD Inventory ser ju onekligen intressant ut. Den första timmen eller så i Skyrim slogs jag inte mot drakar, jättar eller banditer. Jag slogs mot något mycket mer ondskefullt och hemskare... Jag slogs mot UI:n.


signatur

Imperator

Medlem

@Reize 50h in slåss jag fortfarande mot UI'n

Medlem

Nice! Du har bra smak i detta. Part 3?!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Nice med nytt inventory ui, även om jag blivit rätt så van vid navigering etc av det skräpiga UI't. I stridens hetta så händer det att jag trycker TAB istället för Q när jag vill ändra spells/vapen. Men det brukar inte vara större problem än så.

Det jag däremot vill ha, är en mod som ändrar stulna items så de är röda i inventoryt.

I första byn man kommer till, Riverwood, så kan man göra ett quest för Riverwood Trader ägaren att få tillbaka deras Golden claw. Efter jag lämnat tillbaka den till ägaren så bestämde jag mig för att stjäla den igen genom sätta-tunnor-över-huvudet tricket (vilket funkade perfekt), men jag blir av med den när jag arresteras eftersom det inte är ett quest item längre. Vet ifs inte om jag ens behöver den mer men det är dumt att förlora den till någon stads "jailor".

Medlem

En claw funkar bara på en pussel-dörr, så utöver samlar-värde har du ingen nytta av den längre.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

En claw funkar bara på en pussel-dörr, så utöver samlar-värde har du ingen nytta av den längre.

Jo jag misstänker att det är så. Men jag är en lite collectors-whore och har svårt att kasta unika objekt i spelet även om den inte har någon nytta längre. Plus att någon form av staty som man kan sätta fast dem på skulle varit rätt nice.

Så fort som mod-tools kommit ut så har jag planer på att göra lite saker. Varav en sak är ett sorts slott som kräver att man har samtliga "claws" för att komma in i. Jag vill göra det till ett "home" som har rum till allt man kan tänkas hitta ute i världen men samlat på ett ställe.
Har märkt att jag gillar att samla på böcker o.O Jag har nog plockat på mig minst 200 böcker, men har bara bokhyllor till ca 40 böcker (har hus i Whiterun och Solitude än så länge).
På en sida läste jag något om att det ska finnas 215 (kan ha varit en research in progress lista) unika böcker i spelet (vet inte ifs om de räknade med alla spells till den listan) och tyckte då att bokhyllor till dem skulle vart trevligt. Efter att jag blev Arch Mage blev jag förvånad att det inte fanns bokhyllor till höger och vänster som jag kunde sätta mina egna böcker i. Visst finns det ett bibliotek men det är inte samma sak när den bara säger att jag kan stjäla böckerna där.

Jag har en hel del idéer om vad jag vill göra, men jag moddade inte så mycket till Fallout3 så jag hoppas på en hel del tutorials även för Skyrim som det fanns till Fallout3 och Oblivion.

Medlem

Jag är också en såkallad horder. Det är inget jag skäms över, även om jag gång på gång får hjälpsamma tips av stadsvakten var jag kan sälja allt "skräp" jag bär på och att jag borde duscha oftare(kan ifs ha att göra med min diet på lik).

Och jag har samma problem som du Fuidama, vart är alla bokhyllor, rustningsdockor, vapenställ?
Jag har införskaffat hus i Markarth, Whiterun och Solitude men det finns ändå inte plats nog. I solitude finns 2 dockor att sätta rustning på, löjligt. Och två vapenställ varav det ena är buggat så man kan bara placera 3 av 5 vapen där.

Och bokhyllorna är små och utspridda. Jag vill ha en gedigen dungeon i källaren med bokhyllor efter hela väggarna, vapen och rustningar ska glimma i det dunkla rummet för att påminna om mina bravader och livsverk.

Din mod låter underbar, håll oss underrättade!
Om dom nu kan få tummen ur och släppa CS nån gång.

Medlem

Även jag är ett samlarfreak i dessa spel, och har samlat på mig alla böcker jag kan hitta (Slänger dock dubletter). Ingredienser och mat samlas friskt, för att t.ex pynta bord med. Synd bara att fysiken ofta buggar när man återvänder in i huset senare, och grejer har flyttat på sig.

Och matlagningen är ju nästan rewardande när maten tamigfan t.om ser god ut!

Jag fattar dock inte hur de tänkte när de gjorde lådorna oanvändbara... Man kan lagra i små säckar och i vissa tunnor. Inga lådor. Vad fan?

Detta lär ju moddas dock, med lagringsutrymme osv.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

På tal om buggar. Blir otroligt irriterad på att vapnen rammlar ur vapenställen titt som tätt.
Jag har samlat på mig alla daedra vapen och skyltar nu stolt dom snyggaste på vapenställen, men när jag går ut en runda på stan för att ragga uteliggare och senare återvänder för att visa mina skrytobjekt så ligger dom och skräpar på marken. Jag blir såklart dumpad och dom tycker att jag är en slashas.

Medlem

Har märkt att vapen handlar uppochner i vissa specifika vapenställ. Händer först och främst med Red Banes two-handed svärd, men även random med andra. Kikar lite på anledningen till detta, men misstänker att jag inte kan göra något åt detta utan CK.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar