Årets manliga/kvinnliga karaktär

Medlem
Årets manliga/kvinnliga karaktär

Jag hänger med på Spelkrigets blogg-maraton inför julen, för att ha en kul anledning att blogga lite oftare. Läs mer om hela grejen här

ÅRETS BÄSTA MANLIGA/KVINNLIGA KARAKTÄR

Manlig: Wheatley. Att Stephen Merchant är en stor komiker vet alla som följt någon av hans och Ricky Gervais gemensamma komediserier. Men där Gervais är lite nedlåtande överlägsen och föraktfull är Merchant snubblande och rabblande på ett sätt som gör att man nästan inte hänger med. Man vet aldrig riktigt hur mycket som är hans karaktär, och hur mycket som är hans egen oförutsägbara, förvirrade hjärna. Och Wheatley i Portal 2 är så väldigt, väldigt förvirrad. På ett bra sätt!

Kvinnlig: Commander Shepard. Ja, jag är tråkig och förutsägbar. Och ja, Mass Effect 2 kom ut 2011, på Playstation 3! Okej, lite fusk är det, men jag kan inte påstå att jag fäst mig lika mycket vid någon av 2011 års spelkaraktärer som jag gjorde vid Commander Shepard, eller FemShep som vi hängivna fans kallar henne. Dedikerad, stenhård när det behövs och medkännande när det krävs. Dessutom ojämförligt bra röstskådespelad av Jennifer Hale.

God tvåa: Merrill

Jag har inte spelat mycket Dragon Age 2, jag har helt enkelt inte hunnit med det än. Men jag har redan charmats av den osäkra, men samtidigt kraftfulla magikern Merrill. Det är nog samma charmiga naivitet som fick mig att älska Willow i Buffy, och kombinerat med Eve Myles (som var skitbra i Doctor Who-spinoffen Torchwood) härligt breda walesiska är det oemotståndligt.

#blogg

1
Skriv svar