Årets bästa röstskådespelare

Medlem
Årets bästa röstskådespelare

Jag hänger med på Spelkrigets blogg-maraton inför julen, för att ha en kul anledning att blogga lite oftare. Läs mer om hela grejen här

ÅRETS BÄSTA RÖSTSKÅDESPELARE

Kan det finnas någon tvekan om att Stephen Merchant gjorde årets rollprestation i Portal 2? Det finns många kompetenta röstskådespelare, men ingen har fått mig att ligga dubbelvikt över tangentbordet, kvidande av skratt som han gjorde. Roboten Wheatley är en idiot. Rent av en särskilt framtagen, utstuderad idiot, och Merchant är extremt bra på att spela idioter, och hans framsnubblande, brittisk-engelska orddiarré bidrar bara till att jag skrattar ännu högre.
Portal 2 hade förstås två andra suveräna röstskådespelare, Ellen McLain som GlaDOS och J K Simmons (Schillinger!) som Cave Johnson. Båda är underbara, men Merchant stjäl enkelt hela showen.

God tvåa: Logan Cunningham

Logan Cunninghams sirapslena stämma kommenterar hela tiden allt The Kid gör i Bastion. Den är ständigt närvarande, och blir efter ett tag en av spelets huvudsakliga beståndsdelar, en oumbärlig del av både story och gameplay. Plus att han låter helt fantastiskt, förstås, en riktig filmtrailerröst!

#blogg

1
Skriv svar