Medlem
Titel

UTOMGJORDINGAR ÄR HÄR, ELLER?!

Ungefär sådär har du kanske fantiserat om UFO och flygande tefat? När jag fyllde tio år fick jag ett teleskop, en sjärnkikare. Jag sprang ut i vintermörkret, uppför den snöklädda backen med skogen.
Bergen och det lilla samhället runtomkring och riktade teleskoptet mot sjärnorna.

Jag stod och frös men kunde inte förmå mig att gå in i värmen. Undertuseltals glimmande prickar på natthimlen stod jag och hoppades på att få se utomjordingar och häftiga rymdskepp i teleskopet.
Många kvällar under sjärnorna blev det innan jag fick napp.

En höstkväll när jag var elva år trodde jag att jag såg ett rymdskepp komma glidande över den mörka himlen. Ett starkt ljus uppenbara de sig, försvann och kom åter och försvann igen.
Jag fumlade med teleskopet och försökte fånga in ljusskenet i siktet, men det rörde sig för snabbt.
Jag missade det. Plöstligt var det bara borta. Som om de åkt rakt i en låda!
Det hela var mycket mystiskt. Jag var darrig av upphetssning, äntligen hade jag fått se ett äkta flygande tefat! Jag inbillade mig att varelser från en annan sjärna hade landat i närheten.
Med bultande hjärta sprang jag hem och låste dörren. Det dröjde innan jag kunde somna den natten.

Har du sett UFO?
Vad tror du att det var jag såg?

Jag har funderat en del på vad det kan ha varit. Antagligen var det ett flygplan som dök upp och försvan bakom spridda molnslingor.
Flygplan, och även sjärnor och planeter, kan från jordytan se ut som att de kommer och går när de själva verket försvinner ur sikt en stund bakom molnen. Att ljuset försvann så plöstligt berodde nog på att planeten dolts bakom berget runt gräsbacken där jag stod.
'' Jag såg det med egna ögon''. Så säger vi ofta för att ge bevis för något. Ibland fungerar det bra,
till exempel om man skall se efter om det regnar ute, eller om du berättar om ett inbrott du såg.
Men det där med att se med egna ögon är lurigt! Jag ''ville'' så gärna se ett UFO att jag ''trodde'' att det var rymdskepp jag såg. Jag lät fantasin skena iväg. I själva verket såg jag bara ett ljus som kom och försvann.

#blogg


signatur

Gamer Dude

1
Skriv svar