Surfplattor är en barnmagnet

Flakmonkey
Surfplattor är en barnmagnet

Sitter just nu på tunelbanans röda linje på väg ut till Mörby där min bror ska hämta mig för en dag ute vid stugan i tapetklistrets tecken. Jag, nämnda bror och min syster ska göra det lite fint i storstugan är det tänkt. Hursom så är det inte det som det här inlägget ska handla om utan det är surfplattornas närmast otäcka förmåga att locka till sig barn.

Sitter som sagt på tuben och när jag bytte linje vid Slussen för några minuter så satte jag mig ner vid en "fyra" med min iPad och spelet Gesundheit (wunderbar är det btw). I den var jag helt ensam men bredvid i en anna "fyra" satt en mamma med sin son på runt 5 år, vilket innebar att jag inte var ensam särskilt länge.

Det började med att han ställde sig upp vid sin mamma så att han kunde snegla mot min skärm, sen stärckte han sig längre och längre tills det inte gick att sträcka på sig mer. Då fanns det inte annat att göra än att fråga sin mor lite försynt om han kunde få sitta bredvid mig och eftersom jag såg så snäll ut (grovt antagande från min sida) så hade jag någon sekund senare en nyfiken liten grab på platsen bredvid mig.

Där satt han hela vägen till Tekniska Högskolan där de var tvungna att gå av vilket gjorde att han fick en lite moloken min. Jag log dock rätt gott för mig själv, dels för att det var trevligt med lite sällskap (även om det var ett tyst sådant) men framförallt för att jag känner igen mig själv så väl i det. Självklart fanns det inte surfplattor när jag tyckte det var enormt fascinerande att se när andra spelade arkad eller på någon het dator med en skärm som enbart kunde mäkta med två färger, orange och svart eller i vissa fall grönt och svart...

Får väl se hur glad hans mor blir i slutändan, risken finns nog att hon kommer få höra en hel de tjat om att han vill ha en egen. Det var i varje fall så jag själv fungerade

#blogg

Medlem
Surfplattor är en barnmagnet

Känner igen mig väldigt mycket jag också, det är väl alltid så en spelnörds spelnördande börjar eller?


signatur
Medlem

Tack för tipset. Om några år kanske jag vill ha barn, och om jag då inte lyckas skaffa barn kan jag bara sätta mig med en surfplatta, så fixar det sig!

Surfplattorna är nog billigare om några år också.

Medlem
Skrivet av Siken:

Tack för tipset. Om några år kanske jag vill ha barn, och om jag då inte lyckas skaffa barn kan jag bara sätta mig med en surfplatta, så fixar det sig!

Surfplattorna är nog billigare om några år också.

Barn beräknas ha "nödvändiga kostnader" på cirkus 1 miljon från 0 till 18år. Kan sätta mitt vänsterben på att det är billigare med en iPad!

Att barn reagerar på färg och form i rörelse är inget nytt. Men att det intresset skall nästan monopol-likt styras av ett företag, nu det är läskigt. Snart kommer alla Apple-produkt ägare gå runt och hälsa på varann med "Var hälsad kusin!" Apples privata brandkår kommer fara runt och göra husransakan i letandet efter icka Apple produkter. "Will it blend" mannen avrättas öppet på torget.
Endast en liten underjodisk motståndsrörelse tar åt sig uppdraget att befria folket från touchpadens grepp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar