GOTY 2012, bronsplats

Redaktör
Ponny
GOTY 2012, bronsplats

Såhär är det: 2011 är inte till ända, FZ har inte hunnit utse årets bästa spel ännu och 2012 är bara en rosaskimrande fantasi (kind of). Ändå tänker jag ge mig på projektet att utse 2012 års bästa spel – från mitt perspektiv. Under tio dagar kommer jag presentera ett spel om dagen som jag tror/hoppas/önskar ska rista in en plats i mitt spelhjärta.

10. South Park: The Game
9. Hitman: Absolution
8. Final Fantasy XIII-2
7. Paper Mario 3DS
6. The Last Story
5. Tomb Raider
4. Resident Evil: Revelations

Bronsmedalj, Grand Theft Auto V
Den en minut och 24 sekunder korta trailern för GTA V innehåller många ögonblick som får mig att vilja flytta dit, till Los Santos med omnejd, på studs. Det, tillsammans med Rockstars guldkantade bagage av stilbildande spel gör det till en av 2012 års mest lovande titlar – om det hinner släppas. Men det måste det väl göra. Eller hur?

Hursomhelst, min i särklass största stund i filmen är när man ser det där jätteberget och inser att det... verkligen är ett jättestort berg. Och tänker att man, ja, vill klättra upp till toppen – för att sekunden senare inse att man kan göra så mycket mer: jogga längs piren, bada i det soldränkta havet, slå hole-in-one på den perfekta golfbanan och – givetvis – åka äckligt fort och råna ett antal banker. Kanske kan man inte göra allt det här i praktiken, men just nu känns det så, just nu har fantasin inga gränser, och det känns fint.

[ia=481061; large]
Pixelpojksbrons till GTA V.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

GOTY 2012, bronsplats

Conundrum. vad? Du Fredrik!
Den listan såhär långt var ordentligt blandad i olika stilar. Vet inte längre hur vi ska klassa dig.

(3DS må brinna i all evighet)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny

Jag kan lova dig en sötsak till – minst! Men äsch, spel som spel, jag gillar det mesta som känns rätt i hjärtat.

(3DS? Rune Factory 4! Du kommer inte undan)


signatur

En Bamseponny av folket

"jag gillar det mesta som känns rätt i hjärtat."
- Det svaret inger respekt!

(Du slog till mot min glödande svaga bosspunkt. Men varför åh varför till 3DS. Tack vare ett okulärt problem hos mig, så funkar inte 3D gimmicken, har aldrig gjort. Och varför byta ner sig från DSi-XL? känns som ett steg bakåt.)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Får faktiskt hålla med om att TiT har en poäng i att den pyttelilla 3DS-skärmen känns just... pytte, i jämförelse med min DSi XL – de handhållna konsolernas Rolls Royce. Hur länge ska vi behöva vänta på 3DS XL?

Skrivet av Sebastian Lind:

Får faktiskt hålla med om att TiT har en poäng i att den pyttelilla 3DS-skärmen känns just... pytte, i jämförelse med min DSi XL – de handhållna konsolernas Rolls Royce. Hur länge ska vi behöva vänta på 3DS XL?

Ah, Den vinröda Rolls Royce som laddas i detta nu. När vi sitter där på golfklubben och skålar i skumpa, skall vi skicka en tanke åt patrasket som stirrar sig blinda på sin lilla skärm.
Stormhatt på, nu var är min monokel.

Golden Sun på Dsi-XL var förra julens mysigaste upplevelse.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Redaktör
Ponny
Skrivet av Traveller in time:
Skrivet av Sebastian Lind:

Får faktiskt hålla med om att TiT har en poäng i att den pyttelilla 3DS-skärmen känns just... pytte, i jämförelse med min DSi XL – de handhållna konsolernas Rolls Royce. Hur länge ska vi behöva vänta på 3DS XL?

Ah, Den vinröda Rolls Royce som laddas i detta nu. När vi sitter där på golfklubben och skålar i skumpa, skall vi skicka en tanke åt patrasket som stirrar sig blinda på sin lilla skärm.
Stormhatt på, nu var är min monokel.

Golden Sun på Dsi-XL var förra julens mysigaste upplevelse.

Storleken räknas inte (väl!?). Och 3DS XL kommer i sinom snar framtid, var så säkra. Tills dess ska jag spela Mario 3D Land, Kingdom Hearts: Dream Drop Distance, Paper Mario 3DS, och nåt annat random name-dropped spel. Och man kan ju hoppa 3D-gimmicken om man vill och gå rakt på spelglädjesak.

Rune Factory 4 – du kommer inte undan, du vill inte komma undan!

(Det där med Golden Sun och förra julen stämmer som pepparkaka med julmust. A must!)


signatur

En Bamseponny av folket

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Storleken räknas inte (väl!?).

Rune Factory 4 – du kommer inte undan, du vill inte komma undan!

(Det där med Golden Sun och förra julen stämmer som pepparkaka med julmust. A must!)

Storleken räknas! och låt ingen annan försöka övertala dig om något annat. (Speciellt i spel-skärm ratio.

Nej, jag vill verkligen inte komma undan.

A must! Badump-tisch.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag vet inte jag, den större skärmen ger mig faktiskt betydligt bättre inlevelse så jag tycker den är ganska viktig. Sen är det väl mest en vanesak förvisso, men personligen så lugnar jag mig med ett ev. 3DS-inköp tills dess att den ofrånkomliga hårdvarurevisionen kommer. Med en sån här sjuk spelhöst har man fullt upp ändå!

Medlem

Jag är tvungen att hålla med om att 3DS känns minimal när jag sitter med en röd DSi-XL som jag fick av er här på FZ
Ge mig en 3DS det här året så jag slipper låna polarens och då kanske jag kan ändra min åsikt...

Redaktör
Ponny

Ap@n: Vi får väl se.

Kontentan: storleken räknas och den är vinröd.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar