GOTY 2012, silvermedaljören

Redaktör
Ponny
GOTY 2012, silvermedaljören

Såhär är det: 2011 är inte till ända, FZ har inte hunnit utse årets bästa spel ännu och 2012 är bara en rosaskimrande fantasi (kind of). Ändå tänker jag ge mig på projektet att utse 2012 års bästa spel – från mitt perspektiv. Under tio dagar kommer jag presentera ett spel om dagen som jag tror/hoppas/önskar ska rista in en plats i mitt spelhjärta.

10. South Park: The Game
9. Hitman: Absolution
8. Final Fantasy XIII-2
7. Paper Mario 3DS
6. The Last Story
5. Tomb Raider
4. Resident Evil: Revelations
3. Grand Theft Auto V

Silvermedalj, Sly Cooper: Thieves in Time
Efter 2005 blev världen en tråkigare plats. Varför? Ingen Sly Cooper, that's why. Det finns en banal uppfattning om att ett bra spel består av kul speldesign, sjysst grafik och bra spelkontroll. Fel, fel och fel. De tre huvudingredienserna är i själva verket Sly, Bentley och Murray. De återvände till slut, det krävdes en ny plattform och ett utvecklarbyte. Men min cel-shadade magkänsla säger mig att det kommer att vara värt all väntan.

Det var hårt. Det här är snudd på min guldmedaljör. Stealth-plattformars-tvättbjörnen med de fina miljöerna och stjärnglänsande antagonisterna går i min bok före Ratchet, Jak, Clank och Daxter vilken dag som helst. Och vet ni? Snart är världen en finare och gladare plats igen.

[ia=481843; large]
Silvermedalj till den listiga charmknutten, Sly Cooper.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
GOTY 2012, silvermedaljören

Hoho, väntar med spänning på guldmedaljören!

Medlem

Hoppas guldmedaljen går till Dishonored!


signatur

Imperator

Bäst nästa år blir whatever Carpe Fulgur tar sig för.

Medlem

Mass Effect 3 får självklart guld!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Han kommer ta något otroligt osannolikt som får guldmedalj, jag lovar!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Redaktör
Ponny

Jisses! Dessa spekulationer. Vi-får-väl-se


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Just ja, hade helt glömt bort att Sly-serien är tillbaka

Medlem
Skrivet av WaltX:

Mass Effect 3 får självklart guld!

Usch nej, tvåan var det stelaste spelet jag spelat på länge Otroligt linjära uppdrag, fyrkantig combat, en konstig illusion av ett RPG. Det tog CD Projekt RED två spel att bli bättre än Bioware på deras egna genre. The Witcher 2 var liksom allt som Bioware ville göra men inte kunde.


signatur

Imperator

Inaktiv

Jag gillade verkligen sly spelen. Önskade att sucker punch gjorde 4an dock.

Redaktör
Ponny

I och för sig är det synd, men magkänslan säger mig att det här kan blir riktigt, riktigt bra ändå.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar