Winter is coming.

Medlem
Winter is coming.

http://i.imgur.com/4m0o1.jpg

Återigen blir det lite sådär dumt när jag bloggar om någonting som idag är gammalt. Inte gammalt som i förlegat, bara gammalt som i att det redan har hänt. Jag pratar om min senaste videorecension och för er som inte vet vad jag menar ens med det så föreslår jag att man går till forumet för att fylla i med bakgrundsinformation.

Winter is coming. För ett år sedan betydde dessa ord inte så mycket mer än just att vintern är på väg, för de flesta åtminstone. Men i år när David Benioff samt D.B. Weiss filmatiserade den redan så stora och populära romanserien A Game of Thrones av George R. R. Martin så kulminerade populariteten och plötsligt blev "Winter is coming" ett uttryck som fick ännu fler människor att le i hemlighet och nicka åt varandra och svara med citat såsom "you win or you die".

Riktigt hårt dragen linje mellan vinst och förlust tenderar ju dock inte sällskapsspelen i mina videorecensioner handla om och anledningen till dagens inlägg har förstås med ovan nämnda universum samt saga att göra, när jag i det senaste avsnittet tar mig an att demonstrera och diskutera den andra utgåvan av sällskapsspelet A Game of Thrones, vars första utgåva släpptes redan 2003 av Fantasy Flight Games men som nu har putsats till och gjorts om för att inte bara spelas bättre utan också se mer attraktivt ut - med nya spelkomponenter och ny design.

Recensionen laddades upp på YouTube redan förra måndagen men så här i juletider är det mycket att göra på jobbet (samt att en irriterande kraftig förkylning har slagit rot i mig) och även om ett blogginlägg av denna storlek verkligen inte tar lång tid att skriva, så ligger det fortfarande mer tid och eftertanke i det än ett vanligt "Här är min nya recension" följt av ett kolon och YouTube-länk - såsom jag brukar presentera varje nytt avsnitt i min forumtråd (mer eller mindre).

En blogg skall dock vara lite mer matrik än så i mitt tycke och dessutom inte bara innehålla en länk utan om möjligt rent utav självaste anledningen till varför man faktiskt uppdaterar bloggen.
Och den anledningen har ni här:

#blogg

Winter is coming.

A Game of Ice Cubes: The Drinking Game.

Kan vi få en recension? snälla

Alltid lika underhållande. Mr ConraDargo!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hahaha, hrm jag är inte helt säker på att det passar mig och min nyktra livsstil

Tackar!

1
Skriv svar