dan före dan före dopparedan'

Medlem
dan före dan före dopparedan'

Även för er som inte har planerat att spendera hela julen på min "Christmas Bonanza" här på bloggen så är det ju faktiskt julafton om inte mindre än två dagar.
Jag har inte så bra koll på hur vädret har varit i övriga landet, men här i Skåne/Malmö har vi ingen snö och den stora julkänslan infinner sig inte riktigt.
Nu är jag trots vad alla tror och säger väldigt glad så länge vi slipper snön. Julafton är väl okej, men det ligger ju aldrig bara en dag!
Förra året så hade vi snö från slutet av november till jag vet inte när... mars? april?

Nej då tar jag hellre en grön jul och drar nytta av att livet blir så mycket enklare utan snön.

Det här med julafton. Första julen i Malmö. Första julen med barn. Det är många förändringar, och stora sådana.

Vad jag mest ser fram mot är nog maten. Goda köttbullar, sill, julskinka... mmm. Däremot kommer jag sakna kroppkakor. Tydligen serveras inte det i Skåne och det stör mig. Jag får nog ta tag i detta och köpa mig egna kroppkakor. Jo så får det bli! Det är dags för skåningarna att ta del av några småländska traditioner.

Förresten, kan man vara jultrött? Jag menar fysiskt trött... sitter och gäspar hela tiden. Kan ha att göra med att jag försov mig till jobbet i morse och mentalt är jag fortfarande kvar i sängen... phuuu

Kan passa på att tipsa om en riktigt bra film. Den är jobbig att titta på för den berör på djupet, men riktigt bra. "My name is Khan". Det är en Bollywood-film men utan sång och dans enligt den vanliga bollywood-andan. Se den.. blir du inte berörd har du allvarliga problem!

Så kan det gå i juletider.. njut nu av torsdagen. Det är den näst sista i år.

#blogg

1
Skriv svar