Spindelmannen och touchscreen funkar ju!

Flakmonkey
Spindelmannen och touchscreen funkar ju!

Trots att jag läst väldigt gott om det så trodde jag inte att #Spider-Man: Total Mayhem skulle vara något att hänga i julgranen. För det första är det ett superhjältespel vilket vi alla vet inte är något som vi förknippar med hög spelkvalitet och för det andra var det till iPad. Jag hade svårt att föreställa mig hur det skulle kunna fungera på ett tillfredsställande sätt rent spelmekaniskt. Touchspel brukar ju vara rätt begränsade och främst passa pussel- och äventyrsgenren, men såhär efter att ha klubbat ner några skurkar kan jag bara gratulera mig för att jag litade på recensenterna som jag brukar ha samma åsikt som.

Total Mayhem är nämligen något så ovanligt som ett underhållande och bra Beat 'em up-spel till en "platta" med en Marvel-karaktär i huvudrollen. Eller kanske är det just tack vare att det är utvecklat till en såpass annorlunda och i sammanhanget begränsad plattform som gör att det är så kul. Som att det gett utvecklarna fria händer att göra vad de vill vilket jag inte tror att de får göra med en större titel som släpps i anslutning till en biopremiär.

Nu är det dock inte som så att spelet saknar produktionsvärde. Ljudbilden är fin värre med röstskådespelare som inte går av för hackor jämfört med dyrare titlar till traditionella konsoler och grafiken är riktig snygg i sin tecknade stil som verkligen passar en Marvel-titel. Nej det här har verkligen gett mersmak och jag ska sluta skriva nu och istället spela lite medan jag åker på tuben....

#blogg

Spindelmannen och touchscreen funkar ju!

Jag tror inte längre på Spidey i spelform, det blir bara fel. Parker hade inte gillat vad man gör med hans Alter Ego, men det är trevligt om något spel lyckas lite bättre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar