Ljudet: BF3 vs. MW3

Medlem
Ljudet: BF3 vs. MW3

Vem vinner?

/Walter

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Ljudet: BF3 vs. MW3

Tycker om det råare ljudet hos BF3! Det dämpade ljudet i MW3 känns inte lika äkta på något vis. O det har inte med vilket spel bara det att det råare mindre dämpade BF3 ljudet till talar mig som spelare.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Jag tänker inte börja märka saker i termer som "äkta". Men ljudet i BF3 passar bättre in i helheten av BF3.
MW3 låter tvådimensionellt påklistrat.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag håller nog till viss del med chopper, dock tycker jag att bf3 har lite för skarpt ("rått" om man nu kan skriva så :/) ljud. Så en blandning av de båda hade enligt mig gett den bästa känslan för mig som aldrig hört riktigt moderna skjutvapen IRL (förutom luftgevär men det kan inte riktigt räknas till det här ^^)

Medlem

OK ja har X.FI dunder ljudkort o 5.1 jlud sys så har ju möjlighet o ställa ljudet lite mer än orginal.
Men oavsett så är det dämpade för dämpat o det råa lite för mycket diskant på. Men ja har ju möjlighet o ställa det så det funkar för mig. Men RÅA vinner i min bok!


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

BF3 har klart bäst ljudbild enligt mig.

Medlem

Vapnen i MW3 har helt klart mer karaktär. Man hör direkt vad det är för något som skjuts.

Det sagt så låter ju BF3 mycket mer verkligt, då det läggs på mycket mer effekter för att skapa en komplett ljudbild. I MW3 låter det ju som någon trycker play på en ljudfil och inget mer.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vapnen i MW3 har helt klart mer karaktär. Man hör direkt vad det är för något som skjuts.

Kan inte hålla med om detta. Ett stort problem med Cod, enligt mig, är just att man inte hör skillnaden på olika vapen. Det känns som att de flesta vapnen har samma "grundljud" och sedan har man tweakat lite för olika vapen.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

En sak att ta hänsyn till är ju att bf3 låter olika beroende på omgivningen. Det tror jag inte om mw3.

MW3 har torrt, plastigt & platt ljud, ungefär som skytten bär aktiva hörselkåpor & går loss i en vadderad cell med halvladdad underljuds ammunition & en överfet ljuddämpare. Det är inte alls överensstämmande med hur bössor låter i verkligheten, inte för skytten & inte för åskådare. Det låter typ som när man käkar vattenmelon & spottar en munfull kärnor.

Fast det är å andra sidan ett arkadspel rakt igenom så det är fel att klaga över realismen, det låter hur som helst fattigt i mina öron. Vapenmodellerna & dess animationer är dock för det mesta resor bättre än de som finns i BF3 även om det gått till överdrift med dekorativt krimskrams som lagts på utan någon eftertanke av utvecklarna (afrikaner som springer runt sina lerhyddor med milspec utrustade AK's vars värde överskrider hela landets BNP, jo tjena!)...

BF3 har däremot klockrent ljud om än lite väl stela vapen för min smak. Älskar att de även tänkt över detaljer som skillnad mellan hel & halvautomat, klicket när trycket återställs & det dånande ekot som kulan lämnar efter sig. Bra slag i knallarna utan att det blir obehagligt på något sätt, helt enkelt fantastiskt bra ljud!

Medlem

Ljudbilden i Call of Duty är ju så gott som obefintlig i jämförelse med Battlefield. På ljudfronten ligger DICE i och för sig ljusår före alla andra spel också.

IMO, that is.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=cJxKZLme7J4 <-- fattas bara strider likt denna i BF3


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

BF såklart... Påklistrade ljuden i CoD har ingen chans

1
Skriv svar