Ora et Labora

Medlem
Ora et Labora

http://i.imgur.com/zNeVN.jpg

Uwe Rosenberg är namnet på en stor man som de flesta av FragZones medlemmar och besökare förmodligen aldrig har hört talas om tidigare. Anledningen är också väldigt enkelt: fel sammanhang. Uwe är stor inom spelutvecklingen men inte den typen av spel som man kopplar in till en TV eller skärm och sedan kontrollerar med en plastdosa i sina händer, nej nej. Uwe är mannen som gång på gång slår sällskapsspelsbranschen med häpnad genom att utveckla smått geniala titlar - tidigare känd för i synnerhet Le Havre och Agricola där det sistnämnda intar andraplaceringen på speldatabasen BoardGameGeek, bland 56.145st andra spel... Det är bra jobbat, särskilt när exakt samma spel dessutom ligger fyra av de hundratals (nästan tusen) spel inom strategigenren. Le Havre intar för övrigt en 6:e plats på bägge dessa.

Så Uwe är något av mannen som alla håller ett öga på i den här branschen och när ett nytt sällskapsspel dyker upp på marknaden så riktas alla ögon mot detta – vilket sker en gång om året. Mot slutet av 2011 släpptes Ora et Labora och även om det räcker med att titta på omslaget (och i synnerhet den informerande baksidan) för att man ska se vem som har designat och utvecklat spelet, så har det absolut en helt unik spelmekanik som skiljer det från Uwes tidigare stora titlar.

Exakt vad Ora et Labora är, hur det spelar sig och huruvida Uwe Rosenberg har ”gjort det igen” eller ej – det får ni reda på genom att se veckans avsnitt av ConraDargo Recenserar och ni kan göra detta direkt här på FZ.

Men först vill jag önska alla ett riktigt Gott Nytt År, en god fortsättning och ett stort tack till alla som tittar.

Mvh
Tomas ”ConraDargo” Engström

#blogg

Medlem
Ora et Labora

Ett tips när du spelar in, eftersom du verkar använda webcam:ens mikrofon. Det funkar bra i början, det ser bra ut utan störande headsets och så, men blir lite space:igt när du visar själva spelet.
Men eftersom man inte ser dig då, så skulle en headset mikrofon funka riktigt bra där, då hör man nog dig mycket bättre och det gagnar både dig själv som recensent och oss tittare.


signatur
Medlem

Jag vet! ^^ Och jag har länge, länge planerat att köpa en mikrofon - en _riktig_ en, alltså ingen fånig datormic för en hundralapp eller två utan någonting för 700-800kr (har redan en viss modell i åtanke) Så det kommer, men även om jag verkligen tar mina recensioner på allvar och är seriös i det jag gör så har jag fortfarande _andra_ utgifter att tänka på också.

Det hände väldigt mycket med ConrDargo Recenserar under 2011 och minst lika mycket till kommer att ske under 2012, så det kan ni tittare absolut och förhoppningsvis se lika mycket fram emot att få vara med om som jag själv som ansvarig gör!

1
Skriv svar