Redaktör
Ponny
Twinsen!

"Minns du Little Big Adventure och Little Big Adventure 2?", frågade Hampus i sin solskensnyhet. Om jag gör! Särskilt tvåan är bland det bästa jag någonsin upplevt på min dator. Att det nu kommer en remake av originalet gör mig glad – glad och hoppfull.

För som grädde på moset, kanske, kanske ett Little Big Adventure 3 kommer att produceras. Grisar (eller i det här fallet: robotelefanter) kan sannerligen flyga.

Men även om det "bara" skulle stanna vid en restaurering av Twinsens etta och aldrig en tredje del så räcker det för att göra år 2012 till ett sockervaddsfluffigt år. Twinsen och hans värld är sådär märklig, udda och fel (robotelefanter!) att den blir in i helskotta rätt.

[ia=486669; large]
En riktig hjälte.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Twinsen!

Min brors kompis hade det spelet och jag kolla på nån gång, men fick aldrig chansen att spela (jag var ju ändå bara 7 år gammal). Verkar mysigt, vill gärna provspela det när det släpps

Medlem

Underbart spel som förgyllt mina tidigaste år som gamer

Redaktör
Ponny

DarkZide8: Japp. Det borde du sannerligen göra. Finns ju på Gog också om jag inte missminner mig...? Men om nyversionen blir grym kan det kanske vara värt att vänta på den i stället.

chimo: LBA var bland det första jag spelade på pc. Ah, vilken skatt jag råkade hitta.


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar