Gammalt hederligt kroppsarbete är härligt

Flakmonkey
Gammalt hederligt kroppsarbete är härligt

Min kropp är inte van vid att få slita som den fått göra den här trettondagshelgen. Jag är extremt stillasittande på jobbet och även om jag tränar mycket så går det ändå inte att jämföra med hur det är att arbeta med sitt kropp på ett bygge eller liknande. Har spenderat tre dagar med att leka skogshuggare och har slitit och kånkat stammar och granris så det står härliga till och jag är helt slut.

Det är nu inte något negativt utan snarare är det en väldigt skön känsla som jag tror att fler skulle må bra av att uppleva. Nu gör säkert många av er där ute det redan men bara en dags hederligt och hårt kroppsarbete gör underverk för själen och även om det inte känns nu så är det nog bra för kroppen också. Är rejält mör just nu och jag lär ha rätt ont på vissa delar av kroppen imorgon men det är det värt på alla sätt och vis.

Bra har det ju gått också. En gran föll visserligen ner på garagetaket pga olyckliga omständigheter men det höll mot tyngden bra och är nu reparerat, men i övrigt har det gått över förväntan. Idag hjälpte ju också lilebror till mer upprensningen så det fick rejält med fart. Nu är vi inte riktigt klara med röjandet, det återstår nog minst en två dagars arbete för tre man för att få bort det som ska bort och få allt det andra på sin rättmätiga plats. Det är ju såpass korta arbetsdagar nu med det tidiga mörkret, men det är på rätt väg iaf!

Så vad ska man göra med resten av helgen nu då. Tja ikväll ska det bli mys med en härlig flickvän och sen välförtjänt sömn. Imorgon förväntar jag mig att jag blir utslängd för dagen av samma flickvän (annan historia) men då får jag helt enkelt hitta på annat att göra. Finns alltid saker att stå i men det blir förmodligen inte fullt lika slitsamt som det jag gjort de tre senaste dagarna... Men allra först blir det faktiskt ett The Wire-avsnitt. Måste ju fördriva tiden på tunnelbanan på något sätt

#blogg

1
Skriv svar