Modprojekt och Indie-spel, del 1

Medlem
Modprojekt och Indie-spel, del 1

Ibland får vi inte riktigt det vi önskar oss från spelindustrin, ibland får vi inte alls vad vi vill, men då är det tur att det finns dedikerade fans och visionärer som ser till att (eller åtminstone försöker) leverera det communityn och gamers världen över vill ha. Så därför tänker jag tillägna detta inlägg till de mest intressanta [och aktiva] indie- och modprojekten.

Opposing Force 2
Vad hände egentligen med Adrian Shephard? Ja, enligt teamet bakom Opposing Force 2 blev han då inte kvar i stasis för all framtid, utan frisatt för att kämpa i sjutimmarskriget. Med nya vapen, nya kartor och nya fiender (tänk Combine innan människor som värdkroppar) ska Opposing Force 2 försöka berätta den historien som Valve lämnat utanför.

OverDose
Med ett gameplay baserat på Wolfenstein: Enemy Territory och grafikmotor som är en [extrem] vidareutveckling utav idTech2-motorn så är OverDose något som fångade mitt intresse vid första ögonblick, och något som jag tycker alla spelintresserade pojkar och flickor borde ta en titt på. Det finns inget som visar hur gameplay kommer att fungera än så länge, men bilder och videor på det visuella finns det en del utav - and it is goooooood.

Star Wars: The New Era
För länge sedan i en galax långt, långt borta fanns det en mod till Jedi Academy som kallades Movie Battles. Från dess community skapades ett team som skulle ta sig på uppdraget att skapa en Battlefront-liknande multiplayer-upplevelse med hjälp utav Source-motorn - detta är deras verk.

Warsoup
Jag tjatar om Warsoup lite då och då eftersom jag tycker det är en väldigt intressant indie-titel, och skrev en [väldigt] kort text om det i höstas, som finns att läsa här. Eftersom utvecklarna är väldigt hemliga med vad de håller på med, så får det tyvärr räcka. Men fortfarande, väldigt intressant!

Detta får räcka för del 1, men förhoppningsvis så har ni hittat några nya projekt att bevaka för framtida lanseringar.

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Modprojekt 2011

Jag tipsar gärna om "Knights Of The Force", en bra och gigantisk mod.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar