Stiftesgården Åkersberg - Höör

Medlem
Stiftesgården Åkersberg - Höör

Torsdag och fredag har jag varit på utbildning i Höör. Natursköna Höör om man så vill. Det ligger i mitten av Skåne och har två restauranger. Som tur var för de boende i Höör så är det inte mer än 20 minuter med tåget till Lund.

Nu ska jag inte var allt för elak, men uteliv verkar inte riktigt stå på schemat om man är boende där. Däremot kan man vara engagerad i kyrkan och kanske vara intresserad av att spendera lite tid på Stiftesgården Åkersberg.

Nu är inte jag känd för att vara särskilt kyrklig av mig, men däremot kan jag fascineras av hur vackra byggnader man tillägnar religionen. Och det är ju fritt fram att avbilda dem som man känner för.

Utbildningen var toppenbra och jag hann i pauserna med att springa runt på Stiftesgårdens område. De har världens mysigaste och faktiskt riktigt snygga, kapell. Bilderna nedan är bland annat inifrån kapellet.

Sist men inte minst en liten detaljbild. Jag gillar ju betong, symmetri och rena linjer. Här fick jag allt i ett paket

Nu är det dags för sängen.

Blev förresten tillfrågad att fotografera inför Melodifestivalen igen (gjorde ett sådant jobb förra året). Det handlar om att plåta en sponsormiddag innan själva deltävlingen här nere i Malmö. Några timmars roligt jobb

#blogg

1
Skriv svar