100 spel jag vill spela #5

Redaktör
Ponny
100 spel jag vill spela #5

Det här femte valet tillägnas Monsieur Traveller in Time, för att han är han. Och det här är ett spel vi båda vill och ska spela. Fantasy Life till 3DS har inte släppts ännu, det når Japan någon gång i år. Men det är värt att vänta på.

Med toner av Uematsu, alster av Amano och ett liv där din vilda fantasi styr om dräper skräckinjagande drakar eller skördar din åker känns spelet redan som en vinnare. Jag tror inte ens att Traveller kan hålla sig ifrån sin antagonist, 3DS:en. Jag tror också att det blir det första spelet på evigheter med "fantasy" i titeln som han kapitulerar inför. Right?

[ia=495928; large]
Tidsresar'n förbereder sig för ett fantasiliv.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

100 spel jag vill spela #5

Det...där...verkar asmysigt!

Möjligt att det blir ett köp med "Fantasy" i tietln.

Men jag kan säga vilket spel det inte blir! Det börjar med "Final", sen får ni gissa resten av titeln. Varför?? det borde ni veta vid det här laget.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Uematsu + Amano = color me interested!

Kan nog bli något. Personligen vägrar jag dock köpa en 3DS så länge skärmen fortsätter vara i miniformat, jag blir bara förbannad då och kastar längtande blickar mot min superheta DS XL. Men med tanke på att spelet inte tycks vara klart än på långa vägar så släpps det kanske ungefär i samma veva som jag går och köper min 3DS XL.

Redaktör
Ponny

It's gonna be grrreat. Level-5 gör alltid pangbra grejer. Förvisso inte alltid _nya_ grejer, men det här känns fräscht och ändå traditionell ullgull. Ett spel för oss är det all right!


signatur

En Bamseponny av folket

Level-5 också? Ohh, låter ju bara bättre och bättre!

Kolla här Sebastian!

Den där 3DSI-XL får nog komma fortare än fort.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Ser riktigt mysigt ut!

1
Skriv svar