Asus G74sx gamerlaptop och Mass Effect 2

Testpilot
Asus G74sx gamerlaptop och Mass Effect 2

Ägt min nya gamerlaptop i ett par veckor nu , speltestet består just nu av att lirat Mass Effect 3 demot 2-3ggr och det flyter på som smör.
Nu lirar jag en full genomspelning av Mass Effect 2 på den , nu vet jag av erfarenhet att spelmotorn i ME2 inte är speciellt hårdvarukrävande om man jämför med andra lir som tex Witcher 2 , BF3 osv .

Allt rullar på över förväntan faktiskt , datorn orkar med utan att svettas och ser fram emot morgondagen då jag sätter tänderna i 3an.
Efter en hel kvälls spelande cirka 4-5 timmar så är datorn lätt varm runt utblåset för grafiken, kylningen är riktigt bra gjord på burken och gjord för att man ska spela i timtal och inte som på många andra lappisar blir som en stekpanna efter 10 minuter.

Jag har Samaras lojalitetsuppdrag kvar i 2an samt försöka rätta till så Miranda blir lojal.
Miranda blev förbannad på mig då jag ställde mig på Jack's sida då de körde tjejslagsmål.
Zaed är för övrigt den enda förutom Miranda som inte är lojal , synd nog e det totalt kört med honom då jag kollade upp , skitsamma om han trillar pinn i slutuppdraget , jag borde klara det utan problem.

Hittade ett flödesdiagram inför slutuppdraget (se mitt förra blogginlägg) och insåg då att ingen av besättningen kommer överleva då jag spelat typ 3/4 av spelet strax innan hoppet till slutfighten.

Rätt kul att köra 2an igen , särskilt då jag skaffade Legion rätt snabbt och lirade många uppdrag med honom med i laget , ruskigt kul att köra Tali's uppdrag
Hade henne , legion och mig med i laget (som lirar som Engineer) , hacka 3 robotar eller att det åker runt 3 tech drones och härjar är rätt skoj.

OK pepp dags! mitt ex är postat enligt webhallen , väntar på att det skall dyka upp imorrn!

#blogg

1
Skriv svar