Ny GPS-klocka

Medlem
Ny GPS-klocka

Idag hittade jag en fin gps-löparklocka och jag slog till. Siba och El-giganten sålde modellen till riktigt bra pris och Siba har en butik på tok för nära jobbet för att jag inte skulle känna suget av att åka dit på lunchen och shoppa.

Sagt och gjort, en Garmin Forerunner 110 blev det. Den har gps, pulsmätning och är dessutom inte ohyggligt ful eller otymplig.

[ia=518382; large]

Nu ska jag ut i löparspåret (så fort träningsvärken i vaderna har försvunnit) och ha fullständig koll på både kalorier och meter avverkade. Nice!

Något som är ett stort plus är att den fungerar mycket bra ihop med Funbeat som är ett löparforum. Bara att koppla in klockan i datorn och ladda upp träningsrundorna direkt till deras site. Kartan med min runda dyker då snyggt upp på sidan, tillsammans med pulsmätningarna och grafer för alla tänkbara och otänkbara parametrar.

För den som vill nörda ner sig finns alltså här ohyggligt mycket material att leka runt med och man kan granska och analysera sin träning in i förbannelse.

Jag kommer mest använda den för att se sträcka och tempo under själva löppasset, för att kunna reglera intensiteten lite bättre och enklare.

Men nöjd är jag

#blogg

Medlem
Ny GPS-klocka

Snygga löparklocka!

1
Skriv svar