Ny bössa införskaffad

Medlem
Ny bössa införskaffad

Ja då fick bankkortet glöda igen...

Denna gång blev det inköp av ny airsoft-bössa. Jag har nu sålt både pistol och min gamla bössa och det gick både snabbt och smidigt. Skönt

För att inte pengarna ska ligga och damma på kontot gjorde jag snabbt av med dem (faktiskt redan innan de landat). En sådan här pjäs blev det.

Till geväret köpte jag också

-Kikarsikte
-Extra magasin
-0,43g ammunition

Förhoppningen är att få det innan helgen så jag kan skjuta in siktet nere i källaren

#blogg

Medlem
Ny bössa införskaffad

Hur långt skjuter en sådan bössa?

Medlem

Ingen aning faktiskt. Men utgångshastigheten med den lättaste ammunitionen ska vara 141m/sek. Nu har jag valt en betydligt tyngre ammo för att få rakare kulbana och mer rörelseenergi som ska stoppas vid träff (mer ont).
Det drar ju då ner utgångshastigheten rejält gissar jag men man bör ändå kunna prickskjuta på 50-60m under rätt förhållanden. Säkerligen längre för den duktige prickskytten.

Jag har sett videos på youtube där man skjuter på väldigt små mål på 50m.

Medlem

Awesome! Har också tittat på lite prickskyttegevär, men även assaultvapen också.

Önskar jag hade ekonomi att börja med denna hobby också.
Dock så har jag fortfarande inte hittat någon större grupp och ställe här i Hudiksvall/Hälsingland där man kan ha roliga krig.
Skulle gärna se ett liknande Fort Scotland här. Eller "First & Only" Anzio-liknande ställe.

Du får gärna skriva en recension av vapnet efter du testat det ett tag.


signatur
Medlem

Fan vad cool den är!

Medlem

vart i sverige finns btw det största området för airsoft med dom flesta deltagarna ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Ramrod: Kolla in på Airsoftsverige och leta runt efter grupper och lag i din närhet Behöver inte kosta skjortan om man köper kina-kloner. Men bra är om man har lite eltekniskt kunnande för de kan strula en del

Ibelin:

cute_ninja: Samma sak där. Kolla ovanstående länk till Airsoftsverige... där borde du kunna få den informationen. Men å andra sidan så funkar det ju utmärkt att spela ganska få också... man måste inte dra på så stort för att det ska vara spännande!

1
Skriv svar