Notch vill skapa Firefly-liknande spel

Medlem
Notch vill skapa Firefly-liknande spel

Markus Persson (Notch, Herr Minecraft, etc) har gått ut med att han skulle gärna skapa ett rymdhandelsspel likt Elite, men där man hämtat inspiration från Firefly. Markus förklarar att han skulle ge spelet lite mer karaktär, än vad man sett i tidigare spel från samma genre, genom att låta spelaren styra individuella karaktärer på sitt skepp.

"Målet är att göra det på samma sätt som jag gjorde med Minecraft", förklarar han, "att jag arbetar lite på det, och lägger till folk på projektet när det behövs". Marcus har dock inte bestämt sig för att göra spelet än, och uppmuntrar andra spelutvecklarna att sno idén, för han vill bara få spela det.

Läs mer här

#blogg


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Notch vill skapa Firefly-liknande spel

Han verkar vilja göra en väldans massa saker. Men det låter mest som mycket snack och lite verkstad.

Medlem

Han har ju iaf helt rätt i att det allt för ofta känns som man är själva rymdskeppet istället för person på ett skepp.

Vad jag sett så är där bara ett enda spel som gjort det rätt... och det var inte ens ett renrakat rymdsim. "Mace Griffin: Bounty Hunter." hette det.

Det var ett riktigt dåligt FPS med lite rymdstrider inslängt för skojs skull. Dock så kunde man när som helst släppa kontrollerna på skeppet och gå runt inuti, även mitt i en dogfight om man så ville. Fanns absolut ingen som helst mening att göra det, och resten av spelet var riktigt dåligt, men idén har potential.

1
Skriv svar