När kärlek blev tragikomik!

Medlem
När kärlek blev tragikomik!

Det här inlägget handlar om min gode vän (Nej jag menar inte mig själv) och det tragikomiska kärleks-öde Afrodite lade på hans axlar. Fastän jag skrattade rätt mycket när jag fick höra det så tycker jag lite synd om honom också. Men framförallt är det roligt.

Två stora kärlekar har hittills funnits i hans liv, ni vet, så där så hjärtat nästan sprängs i bröstet. Allting gott så långt. När min vän, som vi kan kalla Kalle, försöker fånga in den första tjejen så blir hon istället ihop med en kille som han har rätt svårt för, känner till honom sedan tidigare. Han går omkring och våndas i flera månader, plågas om nätterna tills han till slut kan släppa taget.

Introduktion tjej nummer två, sveper ner som en lavin och för honom in i den dunkla kärleksdimman där man aldrig gör ett enda logiskt och rationellt val. Och så han suktar och trugar, han måste bara ha henne. Tyvärr skjuter Amor pilen i helt fel kille och lyckas istället träffa killen som var tillsammans med tjej nummer ett. Jo, det är sant. Killen som tog hans första tjej blir nu pojkvän till den andra stora kärleken också.

Och som en spark i sidan när han redan ligger ner flyttar de dessutom in i lägenheten bredvid honom själv. Fullständigt hjärte-krossad blir han av att det dessutom går alldeles utmärkt att höra sin älskades konversationer med sin kille genom den tunna väggen och allt annat som pågår också. Så där ligger han nu om nätterna, bitter och tjurig, förbannar sin otur, förbannar den andre killen.

Och här sitter jag och småflinar, små historier som denna från bekantskapskretsen är bland det roligaste jag vet. Ska ta upp en hel del sådana framöver.

#blogg


signatur

Burn in the light.

1
Skriv svar