Jävla multiplayerhysteri

Testpilot
Jävla multiplayerhysteri

Känner mig trött på denna multiplayerhysteri , vafan ska varje spel ha multiplayer för?

Mass effect 3 = multiplay

Max payne 3 = multiplay

VAFAAAAN! - gör ett bättre singleplay istället , intefan hade Elder scrolls nån jävla multi och nog fan säljer det också!

Så trött på att de kapar kvalitet på singleplay spel för att tillfredställa alla typer av spelare , who cares , själv hatar jag multiplay - dessutom brukar alltid multiplaydelen suga fet getstock.
Se bara Crysis 2 - helt värdelös multiplay

Så trött! så trött

#blogg

Medlem
Jävla multiplayerhysteri

multiplayer = mindre pirater, mindre begagnathandel, högre betyg i recensioer, större möjlighet att sälja DLC, achievements låsta till MP för att få folk att spela, möjlighet att kräva extra betalt genom att låsa bort MP från begagnade spel etc.
Multiplayer i SP spel = $$$

Skulle mycket hellre se att de slänger in 2-4 player co-op i sp spel med deikerade uppdrag/banor, som i Syndicate, än att de lägger dit ett helt värdelöst MP-läge som suger *censur* som i Dead Space 2, Biochock 2, Crysis 2 etc.

Testpilot

Håller med .. co op hellre än kassa deathmatch men helst inget multi alls , DLC går utmärkt o sälja på SP spel.

Begagnat handeln = förlust är bara hypat bullshit precis som gnället med piratkopiering.
Men tyvärr ligger det mycket i det du säger ... $$$-talks

Jag är en av dem som tycker att innehåll och substans alltid väger tyngre än grafik och yta. I detta fall ser jag hellre en riktigt genomtänkt story/plot/handling i "grund-spelet" och inte det som finns för att komplettera eller tävla mot påtryckningar från konkurrensen.

När ett spel som lever på sin handling, (Mass Effect i detta exempel), lägger vikt på Mp i deathmatch mentalitet, visar det bara hur långt serien glidit in på action marknaden och ifrån rollspel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tyvärr är multiplayer den nya tidens "kopieringsskydd".


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

KoP
Medlem

Finns inte mycket som slår att gotta ner sig i ett riktigt bra sp spel. Få avnjuta något i sin egna takt och kunna smyga iväg när som helst man behöver en paus.

Testpilot

Med DA2 och Mass effect spelen på sistone har bioware förlorat lite själ , de försöker tillfredställa alla typer av gamers och tyvärr förlorar spelen en del av sin gnista pga detta.

Att satsa allt på multiplayer som BF3 eller allt på singleplay som Skyrim är inte fel väg att gå som de verkar tro.

I understand, men som många skriver ovan, ett spel med enbart SP-läge har för kort livstid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker det är fascinerande hur folk anser att företag bara gör sina spel pga att de vill tjäna pengar.

Då måste jag bara fråga, varför inte? Det är väl lite av poängen för deras del så att de kan leva själva på sina villkor.

Om spelet inte passar ers nåd. Så kanske du skulle backa till de spel du själv föredrar eller helt enkelt kanske skapa något själv.

Var nöjd med det du får.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Jag tycker det är fascinerande hur folk anser att företag bara gör sina spel pga att de vill tjäna pengar.

Då måste jag bara fråga, varför inte? Det är väl lite av poängen för deras del så att de kan leva själva på sina villkor.

Om spelet inte passar ers nåd. Så kanske du skulle backa till de spel du själv föredrar eller helt enkelt kanske skapa något själv.

Var nöjd med det du får.

Jag tror (tyvärr) jag förstår vad du menar. Du glömmer dock att det här är en kreativ bransch och inte ett löpande band i en fabrik.

Det är klart att företag måste tjäna pengar på sina spel, men i grund och botten bör det vara artister som driver spelutveckling, inte näringslivsmuppar. Ett bra spel har i botten ett driv från nån som vill förmedla en unik stil och känsla. De flesta av oss har nog sett flertalet respekterade spelutvecklare ätas upp av en av giganterna och börja spotta ur sig mediokra dussinuppföljare.

Just den här meningen sticker extra mycket i ögonen på mig: "Var nöjd med det du får." Vad då får? Vi är konsumenter som KÖPER deras produkter. Man kan inte ha en sån underdogmentalitet. Som konsument har du all rätt att ifrågasätta en halvdan produkt och dess livslängd. Det kallas feedback.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar