100 spel jag vill spela #27

Redaktör
Ponny
100 spel jag vill spela #27

Tafatta försök till uppskalad grafik, troféer, achievements och i många fall godtyckliga samlingar. Behöver vi HD-releaserna? Behöver vi en Metal Gear Solid-samling utan Metal Gear Solid? Vad är Silent Hill Collection värt utan Silent Hill?

Då är de inte ens tal om HD-collections, utan snarare "HH-collections" (som i halvhjärtade).

Ratchet & Clank-samlingen är inte komplett – heller. Vart är Size Matters? För att inte tala om den bombastiska PS3-trilogin? Men mitt hjärta struntar i min fåniga hjärnas försök till "fina" principer. Mitt spelarhjärta gläds istället åt att få anledning att återvända till tre av PS2-erans största, roligaste, charmigaste och skönaste stunder.

Och med detta sagt, vem behöver principer när man har Ratchet och Clank?

[ia=525676; large]
18 maj. Be there or be boring.

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
100 spel jag vill spela #27

Härligt att se att jag inte är ensam R&C-fantast här på FZ

Det blir garanterat dag ett-köp för de här fantastiska spelen. Men är det någon som vet om de kommer att uppdatera spelen någonting? T.ex lägga till så att man kan springa i sidled i det första spelet som man kan i de övriga? Det är något jag saknar enormt mycket när jag går tillbaks och spelar igenom ettan (speciellt mot Drek i slutet)!

Redaktör
Ponny

Det hade varit någonting – om man lade ner energi på en sådan detalj. Hade valt det framför troféer vilken dag som helst.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ja, nu är jag ju ingen spelutvecklare, men visst känns det som att det inte vore allt för svårt att kopiera över kontrollsystemet från tvåan till ettan?

Redaktör
Ponny

Jag tycker inte heller det, men... ah, vi hoppas, håller tummarna och våra lombaxtår!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar