Början på det roliga.

Medlem
Början på det roliga.

Tänkte börja skriva lite hur jag tycker det går för guilden men även mina personliga åsikter om spelet, guilden och mitt egna spelande. Anledningen är att jag blivit kontaktad av en del personer som skulle vilja följa oss och mig hur det går i Svea, så det är väll bara att börja.

Kortfattat så heter jag Christian aka Ezeke, jag är guildmaster för den hel svenska guilden Svea Livgarde på servern Outland i World of Warcraft.

Efter att ha varit rätt trött på att känna att jag inte presterar det jag borde göra och vet att jag kan göra så jag började leka lite med siffror och tankar. Började kolla på hur fighterna är uppbyggda och kom rätt snabbt fram till att samtliga fighter kan man dela in i 3 phases: Burst healing, Medium healing och Regen phase. Var det nått sätt jag kunde få ut mer burst healing när det verkligen behövs, för att sen regaina manan snabbare när det inte var healing intensivt? Började rätt snabbt kolla hur min mana reg såg ut och hur mycket faktiskt min spirit gav mig... Kom fram till att den ger mig faktiskt inte så otroligt mycket, visst den ger en starkare Mana Tide, men den ger inte jätte mycket längre iom nerfen för ett par patcher sedan. Började då kolla på andra sätt att regaina manan på och kom fram till att spamma Lighting Bolt under healing låga perioder ger mig otroligt mycket mana genom Telluric Currents. Började sedan kolla på hur jag kan maximera min Lightning Bolt output under dessa perioder. Svaret blev stacka haste. Detta i sin tur ger även snabbare heals och möjlighet att reforga mer mastery för att öka healingen yttligare under burst phases. Tycker resultatet blev riktigt bra där jag ökade min healing på samtliga bossar även fast det var första raiden jag körde med denna spelstil (Se länk och kolla raiden den 12/4). Så 2 tummar upp!

Tycker raiderna går riktigt fint atm med bra rensning på onsdagarna och bra progressande övriga dagar. Har haft som mål ett tag att vi på onsdagarna ska stå på spine kl 21 vilket betyder relativt högt tempo och det har funkat fint än så länge. Det är fortfarande enligt mig själv lite för mycket snack mellan pullsen även fast det är om taktiker, tycker oftast det bästa är att bara hoppa på bossen igen. Att göra ändringar för att det blev fel på ett försök känns lite skitsamma och bara en tidsdödare.
Hade härliga 35 signs i onsdags, vilket i sig är riktigt kul att se men samtidigt känns det sjukt jobbigt och tråkigt att inte kunna låta alla få raida. Men tycker vi löser det bra genom variera så mycket som möjligt mellan bossarna så att alla som behöver loot från en viss boss ska få chansen att bidda på itemet. Tummen upp för alla som skötte detta kanon med snabba byten och lite downtime!
Om Onsdagen var rolig att se med 35 signs så var torsdagen ännu bättre med perfekta 30 signs och folk kom taggade. Spine gick ner rätt smidigt för att vara 2a killen för guilden sen kom härligt progressande på Death Wing. Började riktigt bra men märktes dessvärre att vissa inte var helt fokuserade, en del individuella misstag betydde att vi stog still på plattform 4a. Men rätt så övertygad att denna går ner denna vecka om vi har bra setups.

Sen till hur det går med ledandet av guilden. Tycker det flyter på riktigt bra. Är kanon nöjd med de officerare vi har i guilden, tror inte att folk är medvetna om hur mycket Neduh, Josefar, Tjorleif, Näk och Wellko betyder för guilden. Men de sköter sina sysslor med bravur! Vi hade ett riktigt bra möte för några dagar sedan där vi diskuterade hur vi ska köra fram till MoP (info om detta kommer komma på hemsidan) och var väldigt överens om hur vi skulle köra. Men kortfattat så kommer vi köra på som ”vanligt” fram tills att vi får ner DW, sen när han har gått ner så kommer vi öppna upp rekryteringen, rerollsen m.m. inför MoP, och samtidigt fortsätta cleara DS på 1-2 dagar.

Detta var lite kortfattat av mina tankar just nu men mer kommer komma.

*Länk: http://raidbots.com/epeenbot/​eu/outland/ezeke/

Guildens hemsida
Ezeke på Facebook
Guilden på Facebook

#blogg

1
Skriv svar