Nya motiveringar

Medlem
Nya motiveringar

Då var det ”slut” på denna expansion.. i alla fall när det kommer till nya bossar.
Hur motiverar man sig nu?
Jag vet vad jag har som motivation som GM, vilket är till en början att vi ska rensa DS HC på onsdagen och sen ha fritt spelande övriga dagar, men vad har jag för privat motivation?

Funderar lite till och från vad jag ska försöka motivera mig med nu när lunken mot MoP börjar vilket troligen kommer vara i fyra till fem månader. Ska man börja med rated battle grounds ordentligt eller ska man bara loja runt? Jag vet faktiskt inte, men tiden lär väll bestämma vart det leder.

För guildens del börjar en riktigt intressant period. Vi har precis öppnat upp rekryteringen inför MoP, och applysen har börjat droppa in. Detta i sig är skit kul att se men man blir lite som ett barn i en godisaffär, man vill ta allt. Men vi satsar rätt högt inför MoP där vi ska ta en topp tre placering bland svenska guilder och ligga på en topp tre placering på servern, och då måste vi få in kvalitets spelare, men vad är det som säger att en oprövad spelare inte är en oslipad diamant... När ska man våga chansa och när ska man satsa på ”säkra” kort? Tror aldrig man kan få ett svar där utan det är bara att gå på magkänslan.
Nått annat som ska bli riktigt intressant nu när vi rensat DS, det är hur snabbt kommer vi fortsätta göra detta varje vecka? Mitt tipps är att vi kommer växla lite nu i början med en till två dagar för att om tre till fyra veckor få en rutin på att rensa på onsdagarna. För att övriga dagar leka runt på alts och bara ha det kul i spelet utan att behöva tänka på progress.
En väldigt positiv sak som märks är att det inte ser ut som att det kommer vara någon som lägger av med spelet. Det blir säkerligen någon eller några som slutar precis innan expansionen, men än så länge är det ingen som har planer på detta, vad jag vet i alla fall. Detta kommer betyda att vi kommer gå in med en riktigt stark grund när det väl gäller igen och nu har vi verkligen tid att spela oss samman som en stark grupp, vilket vi var innan men man kan alltid bli starkare.

Tycker Blizzard gör bort sig med slutet på Cataclysm. Hur tänker dom? När folk i förra expansionen hade svårt att motivera sig i slutet så slängde dom in Halion som en extra boss. Samma sak var det i TBC då släppte dom Sunwell. Och både dessa endgame raiderna (ICC och BT) var betydligt större än vad DS är, så de raiderna i sig höll sig längre själva än vad DS gör/gjort. Men ändå så har dom ingen extra content planerad. Det tycker jag är brist på planering och får en att fundera på om de vill ha så många som möjligt som spelar Diablo 3 när det släpps och inte blir distraherade av ny content i WoW.. men man kan inte mer än spekulera..
Sen tycker jag även att Deathwing som sista boss var ett skämt! Var näst intill inget nytt från normal till hm förutom 2 nya sorters ads som inte hade stor påverkan på svårighetsgraden. Hade varit betydligt bättre om de hade låtit Ragnaros vara sista bossen svårighetsgrads mässigt...

Fortsättning följer.

Guildens hemsida
Ezeke på Facebook
Guilden på Facebook

#blogg

1
Skriv svar