Altanbygget fortskrider enligt planen

Flakmonkey
Altanbygget fortskrider enligt planen

Har spenderat en stor del av de tre senaste dagarna ute vid stugan och njutit av ledigheten tillsammans med min far. Nu har vi ju knappast tagit det lugnt så ledighet är kanske att ta i, men njutit har jag i varje fall gjort. Dels av vädret men också utav renoveringen av stugan och tomten som jag uppskattar betydligt mer än vad jag trodde att jag skulle göra.

Mycket beror det på att det är tillfredsställande att se hur något förändras till det bättre och vetskapen om att man har en stor del. Den stora grejjen för mig är emellertid att jag får lär mig något nytt hela tiden, saker som jag tidigare inte trodde att jag skulle klara av. När vi höll på invärtes i stugan så var det saker som kakling, el, etc och nu när arbetet fortsatt utomhus med altanen så har jag lärt mig fruktansvärt mycket.

Det mesta är bara små tips och tricks men nu har jag hjälpt till att gjuta fundament, lagt trall, fått till raka bärlinor och åsar samt lärt mig vad svinpittar är. Nu är vi ju en bra bit från klara, som ni själva kan se på bilderna, men har åtminstone kommit en bra bit på vägen. Det är ju trots allt en altan på drygt 140 m2 som ska ordnas i en inte alltför lätt terräng så då får det ta sin tid. Huvudsaken är ju at det blir bra i slutändan och att man har trevligt under resans gång. En resa som ni kan se bitar av här nedan.

[ia=535660; large]
Så här såg det ut när vi började

[ia=535661; large]
Första gjutningen på plats

[ia=535662; large]
Ramverk med bärlinor och åsar på plats för långsidan

[ia=535663; large]
Resultatet av en dags tralläggande

#blogg

1
Skriv svar