Storstädning för storbesök

Flakmonkey
Storstädning för storbesök

Efter att ha spenderat förmiddagen med att städa och dona här hemma har jag tagit mig en välförtjänt lunchrast medan tortelinin gosar till sig på spisen. Jag kan dock inte vila för länge då det finns en hel del kvar att göra då det blivit lite dammigt och stökigt efter kaklandet. Så varför städar jag bort efter kaklandet när det inte ens är klart? Det verkar ju rätt korkat eftersom jag kommer få göra om det snart igen. Jo det beror på att det blir storbesök ikväll och då måste det iaf se så fint ut som det nu kan göra när en vägg i köket består av murbruk.

Vad är det då för besök som kräver städning? Svärförälrarna ska träffas för första gången. Det vill säga mina föräldrar ska träffa flickvännens föräldrar över en middag hemma hos mig och då måste det förstås var rent och fint. Ser fram emot det faktiskt även om det är lite nervöst förstås, man vill ju att de ska kunna umgås. Tjejen är betydligt mer nervös, men antar att det ligger i hennes natur att vara mer nervös än jag. Jag är ju mer av en "ta det som det kommer"-snubbe och hur illa kan det egentligen gå?

Nåväl nu städas det iaf och från runt 17 ska det lagas mat i två timmar framåt så att det blir något gott att bjuda på. Just den biten är jag inte orolig för överhuvudtaget som tur är och drickat blir nog också en höjdare för de som inte har oturen att vara kvällens förare. Så med det sagt ska jag nog ta och sätta på partylistan på Spotify och städa vidare. Har vardags-, sov- och badrummet kvar att städa innan det är klart. Sen kommer det säkert behöva finjusteras lite när den bättre hälften kommer hit och inspekterar, men det är en smäll man får ta helt enkelt

#blogg

1
Skriv svar