Spann vidare på... (del 2)

Medlem
Spann vidare på... (del 2)

Så, då hade jag tänkt fortsätt min lilla genomgång av expansionernas olika bossar och kommer nu till WotLK.

Många anser detta som den expansionen som innehållit den bästa instansen (Ulduar) men hur står sig de enskilda bossarna sig mot de andra?
Jag fortsätter med samma kriterier som jag hade in min förra post:
• Rörelse. Det behövs att raiden måste röra på sig. Detta medför direkt att du behöver tima ditt och raiden utförande.
• Multitasking. Du ska behöva hålla koll på fler saker samtidigt.
• Tight enrage timer. Vilket i sin tur betyder att du behöver prestera max för att klara av bossen.
• Unik boss funktion. Bossen behöver vara unik och inte lik någon annan.
• Inte buggig. Finns inget mer frustrerande än när en boss buggar och man inte klarar av den på grund av detta.

Så med dessa kriterier får jag fram detta.
• Naxx: Detta är svårt, inte för att det är många bra fighter utan för att det är mer eller mindre bara dåliga fighter. De totalförstörde original Naxx med denna enklare versionen. Men det är en annan historia.. ”Vinnaren” här får ta och bli Thaddius. Den enda fighten som kunde vara lite jobbig, inte att ta klara men att få achievementet... Men lite rolig kunde den kanske vara med att stacka buff på varandra osv.. men mja, ingen höjdare.

• EoE (Malygos): Helt klart en av de bästa bossarna i de tre första instanserna som fanns vid releasen av WotLK. Med de olika faserna och sen det unika med att varje spelare tog form av en drake i slutet gjorde fighten unik och till en viss utsträckning utmanande.

• OS (Sartharion): Här infördes standarden att man kunde ta samma boss men på ett svårare sätt och på det sättet få bättre items (heroic). Detta medförde att den versionen av denna boss var den helt klart svåraste i de 3 första instanserna och enligt mig den som var absolut mest utmanande och krävde mest av raiden.

• Ulduar: En av spelets absolut bästa instanser om inte den bästa instansen i stort, men det är för att det var otroligt hög standard på ”samtliga” bossar, men är det någon som sticker ut? Mitt val handlar står egentligen mellan 3st bossar: Mimeron, Yogg-Saron samt Algalon. Mimeron tar jag bort enbart för att den var otroligt buggig. Så det står mellan Yogg och Algalon. Riktigt svårt att välja en här. Yogg kunde du ta i 4 olika svårighetsgrader medans Algalon hade du bara en version av. Men jag tror jag väljer Algalon här. Anledningarna är kanske lite svaga men det är ett svårt val så det är de små sakerna som får bestämma. Dels så var rummet där man fightades mot han unikt och det blev en ”whoow” känsla när man första gången kom in i rummet. Sen var fighten riktigt rolig att heala, riktigt mycket skada överallt.

• ToC: Här tänker jag inte ens sätta en röst för instansen är inte ens värd att nämna, bara ett stort skämt (riktigt dålig).

• ICC: Likt i Ulduar så var standarden otroligt hög inne i Icecrown Citadel med många bra bossar och nästa ingen dålig (förutom gunship). Även här handlar det egentligen om tre olika bossar för min del: Blood Queen, Professor Putricide och sen självfallet Lich King. Blood Queen är egentligen med på den här listan enbart för att den var riktigt rolig att heala på som shaman... Putricide krävde bra kordination av raiden och bra rörelse (i heroic versionen) Men valet hamnar på Lich King. En komplett fight som var allt annat än lätt (Heroic versionen) Krävdes extrem rörelse samtidigt som riktigt höga siffror. En stark vinnare i denna instans.

• RS (Halion): Ruby Sanctum kom in sen i expansionen och var meningen som en tidsfördrivare fram till att nästa expansion kom. Men de bjöd på en riktigt rolig fight i heroic versionen där framförallt healers ställdes på prov.

Det var en snabb genomgång av mina favoriter i varje instans och måste säga att välet är egentligen riktigt enkelt. Fanns egentligen bara en boss som ställde enorma krav på raiden i alla aspekter och det var expansionens slut boss, Lich King. Var ingen annan boss som kommer i närheten av vad som krävdes av raiden för att klara av denna fight. Många unika aspekter i fighten där ett misstag från en spelare kunde innebära att det bara var att börja om.

Sen till nått som börjar höra till med mina posts, en gammal film från början av TBC.

Ezeke Facebook
Svea Livgarde Facebook
Svea Livgarde Hemsida

#blogg

1
Skriv svar