Tips på spelinköp till 10-åring

Flakmonkey
Tips på spelinköp till 10-åring

Det är den tiden på året igen då jag ska köpa spel till min brorsdotter Hedvig och nu behöver jag lite tips. Tanken är att hon ska få Nintendo DS-spel men eftersom de har en Playstation 3 i familjen så fungerar ju även det. Hon är som sagt 10 år och har tidigare år fått plattformsspel och liknande som hon verkligen gillar, men i julas fick hon Zelda Spirit Tracks som hon tycker mycket om. En spontan tanke föll då Professor Layton-serien eftersom det ju är lite kluriga å så men fungerar de för en 10-åring som ändå är någorlunda begränsad när det kommer till engelskan? Tror även att hon skulle uppskatta lite mer actionbetonade plattformsspel som Castlevania iofs...

Funkar det här för en 10-åring?

Så har ni några tips på vad man skulle kunna köpa till henne? Tanken är ju att handla på Webhallen här i Stockholm så bifogar en länk till de titlar som de har inne på lager. Hon ska ju få spelen på lördag så hinner inte beställa från någon onlinebutik.

Webhallens DS-titlar som finns i Stockholms-butiken

#blogg

Redaktör
Ponny
Tips på spelinköp till 10-åring

Gillade hon Spirit Tracks borde hon göra det samma med föregångaren, Zelda: Phantom Hourglass.

Professor Layton är mycket text, text, text. De är asmysiga men jag skulle nog vänta ett år eller två.


signatur

En Bamseponny av folket

Castlevania är skitbra, men kanske lite läskiga för en 10-åring? Massa skelett, monster och småruggiga miljöer. Vet inte, det där är väl individuellt i och för sig.

Medlem

Ratchet & Clank spel kanske?


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Jag vet inte hur det är med din brorsdotter, men när jag var i den åldern så spelade jag Castlevania och tyckte inte det var nå hemskt eller liknande.

Jag spelade även äventyrsspel, även fast jag inte förstod allt så fungerade det ändå, det gjorde också att mina engelskakunskaper ökade väldigt fort, då jag blev intresserad att verkligen lära mig språket och förstå vad som stod i spelen och sades på filmer osv.


signatur
Medlem

Jak & Daxter Trilogy HD?
Sly Trilogy HD?
Rayman Origins?
Monkey Island?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Pokemon! Vilken 10-åring gillar inte pokemon liksom?


signatur

Videomupp

Flakmonkey

Fick bli Super Mario 64DS. Var länge sen hon fick ett plattformsspel

1
Skriv svar