3e världskriget

Medlem
3e världskriget

... startade idag i mitt kök.

Fienden (Meya) försöker störta rådande regering genom att hungerstrejka. Diktatorns (mitt) svar blir att skicka in militär med det enda syftet att tvångsmata ihjäl fienden.
I ett försök att kväva fienden med allt för stora bitar av köttgryta så retirerar snabbt mina trupper och tar till vattenkanoner för att reda ut fiende från matrester.

När operation "köttgryta" misslyckats och militären står handfallen finns bara en sak att ta till. FN. Här startar sedan häftiga förhandlingar parterna emellan och till en början verkar ingen av dem vika en tum. Fienden håller igen läpparna så som bara en 8 månaders baby kan göra medan diktatorn med alla medel försöker pressa plastskeden in i gapet på den allt mer upprörda varelsen.

FN går in och försöker med mosade bananer att blidka fienden, med viss framgång. Ett ljus kan skönjas i slutet av tunneln och matresterna har nu slutat att bombardera de oskyldigas hem. Med varliga steg tar sig fienden och diktatorn allt närmre varandra och med förhoppning om att kunna leva sida vid sida som jämlikar godtar nu fienden allt som diktatorn propagerar för.

Medlingen avslutas genom att alla mosade bananer går ner i gapet på den skrikande fienden och tystar denne för stunden. Båda sidor är nöjda och glada med att aldrig ha behövt ta till några taktiska stridsmedel så som välling.

Slutet gott allting gott. I morgon är en ny dag. I kväll väntar Ozzy and friends på Stadion. Looking forward to hear it!

#blogg

1
Skriv svar