E3 2012 - Nu kör vi!

Skribent
E3 2012 - Nu kör vi!

[ia=548326; large;nb;nl]

Efter en flygresa och gränsövergång i princip helt utan problem (jag brukar råka ut för de mest galna saker i gränskontrollen, nu behövde jag bara intyga att jag inte hade några indiantatueringar på kroppen) är vi på plats i Los Angeles. "Vi" är jag, Michael Gill, och Erik Bergérus från PC Gamer. "Los Angeles" är staden vars centrala delar (om det nu går att kalla det just det) helt klätts om i spelskrud. Det är E3-dags och alla, från armeniska taxichaffisar till kändislookalikesen i Hollywood, vet att det är nu skiten kommer gå ner.

Vi har dock inte hunnit med så mycket mer än att regga oss på mässan, sprungit in i ett par svenska journalister och hookat upp en taxidejt i ottan med Fredrik och Thomas från Level. Jo just det, jag ljög mig in på någon slags branschfest för svenskar i samma hus som Black Dahlia-mördaren en gång bott. Huset fanns med i LA Noire och Chaplin hade partajat där. Nu var det däremot rätt tråkigt. Branschnissar som var kritiska till filmbranschen och rebelliskt basunerade ut hur de skulle åka hem till hotellet och ladda hem Game of Thrones-finalen från piratbukten. Och öljäveln var inte ens gratis.

Nu är klockan halv fem på morgonen och jag försöker få min jetlaggade kropp att somna om. Vi hörs, om teknikgudarna är med oss, om några timmar. Microsofts presskonferens är början på en lååång dag.

#blogg

1
Skriv svar