E3 - Här är brudarna

Skribent
E3 - Här är brudarna

Jag stod och väntade på tyske pr-nissen Lars strax utanför Capcoms
stängda avdelning. Funderade på om det var färre “"booth babes"” i år
eller inte. Drömde lite om en bransch där spektaklet –- oavsett om det
handlar om inhyrda storstjärnor eller avklädda brudar –- inte längre
var en lika stor del. Det känns lite som att det finns en osäkerhet,
att man inte vågar lita på att ens spel håller för att få
uppmärksamhet. Att man istället betalar folk för att komma och jubla
på ens presskonferenser. Och ställer in sportbilar på mässgolvet, för
att sedan omringa dom med välsvarvade damer. Allt för att på något
sätt garantera uppmärksamheten. För alla vet ju att det bara är pojkar
som spelar. Och alla vet ju att pojkar gillar flickor. Nästannakna
flickor.

När Lars slutligen kom visade han mig runt i det stängda båset. Här
fanns Resident Evil 6, Lost Planet 3 och en handfull andra titlar.
Längst bak i båset fanns en stängd dörr. Den visade Lars sist av allt.
Där kunde man också få en hands on (Lars plirade lite med ögonen när
han sa det, jag förstod snart varför) med Devil May Cry “i
klubbmiljö”. Dörren öppnades och innför stod ett gäng manspojkar och
spelade. Manspojkarna stod med ryggen mot rummets märkligaste inslag.
En upphöjd plattform med en strippstång i mitten. Tjejen som dansade
runt den hade visserligen kläderna på, men ändå. Lars tittade på mig
och stängde dörren. Jag frågade honom om det fanns någon koppling.
Utspelar sig Devil May Cry på en nattklubb av lite tveksammare natur?
"“Ja absolut, fast ni får inte testa den banan idag. Men det finns en
koppling!”". Jag fick yrselkänslor, tog en juice och gick iväg för att
skjuta sönder zombieskallar istället.

Det är inte utan att det känns lite hopplöst ibland.

#blogg

Medlem
E3 - Här är brudarna

Aldrig förstått syftet med booth babes. Vill man locka folk så bör man istället göra det med kändisar.
Exempelvis använde sig Spore av att Robin Williams fick spela, vilket var ett väldigt komiskt och roligt inslag i E3.
Mer sånt tack.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Aldrig förstått syftet med booth babes. Vill man locka folk så bör man istället göra det med kändisar.
Exempelvis använde sig Spore av att Robin Williams fick spela, vilket var ett väldigt komiskt och roligt inslag i E3.
Mer sånt tack.

en bra ide fast nackdelen är ju att många spelföretag skulle bjuda in personer dom tror e hipp with the kids, såsom såpa deltagare, justin beiber, å massa andra inte så fullt härligt folk. för min del ser jag hellre läckra tjejer än folk från jersey shore spela =_=


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Fargo:

Aldrig förstått syftet med booth babes. Vill man locka folk så bör man istället göra det med kändisar.
Exempelvis använde sig Spore av att Robin Williams fick spela, vilket var ett väldigt komiskt och roligt inslag i E3.
Mer sånt tack.

en bra ide fast nackdelen är ju att många spelföretag skulle bjuda in personer dom tror e hipp with the kids, såsom såpa deltagare, justin beiber, å massa andra inte så fullt härligt folk. för min del ser jag hellre läckra tjejer än folk från jersey shore spela =_=

Nu menade jag givetvis riktiga kändisar som åstadkommit något annat med sitt liv än att knarka, supa och knulla runt.
Dvs komiker, skådespelare, musiker folk som allmänt är populära bland gamers och annat vanligt vettigt folk. (Jag skulle då aldrig begå misstaget att kalla Beiber "musiker", och finns det någon krets som han är så hatad bland som gamers?)

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av Fargo:

Aldrig förstått syftet med booth babes. Vill man locka folk så bör man istället göra det med kändisar.
Exempelvis använde sig Spore av att Robin Williams fick spela, vilket var ett väldigt komiskt och roligt inslag i E3.
Mer sånt tack.

en bra ide fast nackdelen är ju att många spelföretag skulle bjuda in personer dom tror e hipp with the kids, såsom såpa deltagare, justin beiber, å massa andra inte så fullt härligt folk. för min del ser jag hellre läckra tjejer än folk från jersey shore spela =_=

Nu menade jag givetvis riktiga kändisar som åstadkommit något annat med sitt liv än att knarka, supa och knulla runt.
Dvs komiker, skådespelare, musiker folk som allmänt är populära bland gamers och annat vanligt vettigt folk. (Jag skulle då aldrig begå misstaget att kalla Beiber "musiker", och finns det någon krets som han är så hatad bland som gamers?)

som jag sa nackdelen är ju att spelfolket i så fall skulle ta in folk dom tror att spelarna vill se, plus att väldigt få av dom riktigt populära kändisarna är roliga nog att bjuda på sig själva mitt i ett stort evenemang.


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Kanske, jag hade dock föredragit det framför "booth babes".

1
Skriv svar