Nörd söker kärlek

Flakmonkey
Nörd söker kärlek

Ligger här i TV-soffan och slappar innan det är dags att ta sig in till stan och har fastnat för ett program på femman som översatts till "Nörd  söker kärlek". I det får man följa nördar som speeddejtar på Comic Con och det är lite fascinerande att se personer utklädda till sina favorithjältar sitta och prata om saker som wookies, dr Who och Ironman. Några av dem finner också varandra och det är rörande att se hur män 20+ som ser det som bästa dagen i livet när de får pussa en tjej hejdå efter en dejt.

Mest hjärtskärande var dock att följa den blyga och storväxta killen som stammar sig igenom samtalen och inte hittar någon som vill dejta honom. När han lämnar rummet med att låta som en ledsen wookie, då blir man ju lite rörd. Mycket för att man själv varit i de skorna, även om jag förvisso aldrig speeddejtat. Men jag har varit tjock som få, är nörd och varit extremt osäker när det gäller tjejer.

Är inte alltid lätt att vara nördkille...

#blogg

Inaktiv
Nörd söker kärlek

Jag fastnade osså på de programmet....Jag gillade programmet. För jag tycker de är rent för mycke utseende fixering när de gäller killar och tjejer, Varför ska man inte få vara sig själv och få värna om sina intressen...eller hobbies..

1
Skriv svar