Totally Accurate Controller MK2

Flakmonkey
Totally Accurate Controller MK2

Tänkt att en sån här bild kan locka fram så många härliga minnen, men det gör verkligen Suncoms underbara Tac-2. En mer solid gamingpryl får man ju leta efter även om jag och mina vänner hade sönder ett par när vi spelade Decathelon eller Epyx Summer Games. De spelen passade den perfekt till men den fungerade också när det var dags för lite mer precision i något shoot em up. Trots att man inte kunde röra den mer än ett par millimeter åt endera hållet. Det här med analoga spakar hörde ju inte direkt till vanligheterna på den tiden...

Men men, good times, very good times

#blogg

Medlem
Totally Accurate Controller MK2

Bah, alla är helt lyriska över Tac2, själv gillade jag min Wico Command Control Bat Handle Joystick


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

phi
Medlem

Mina hade en tendens att gå av i spaken så "bollen" ramlade av. En flög in i väggen efter en förlorad fight i moonstone mot min gamla barndomspolare.

Jag hatar honom fortfarande.

Medlem

TAC-2:an var riktigt bra även om min favorit, nästan likt Zymac, var en Wico Command Control Red Ball. TAC-2:an var dock helt oslagbar till spel där man skulle vicka fram och tillbaks frenetiskt, som Summer Games till exempel.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

KoP
Medlem

Tac-2.. aah. Även kallat "den oförstörbara". Det enda som gått sönder på en av mina Tac-2 är plåten (med trycket på) som lossnat. Men det var en enkelt match att limma dit igen. Annars funkar dom prima.

"Den oförstörbara" Ingen analog spak kan klara sig hos mig, har haft sönder flera kontroller. Inne på min fjärde till Xbox och min tredje till PS3. Det bara händer!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Ahhh...underbar spak, för sportspelen så föredrog jag dock dessa(av skäl som är uppenbara i videon)

Har svårt att se hur man kan ta sönder en tac-2 dock, enda som hände med mina var att knapparna blev lite sega(och det var lätt att åtgärda)

Medlem

Snacka om nostalgipryl! Älskade dom där.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar